:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

افزایش 49 درصدی هزینه‌های جاری دولت

مطابق آمارهای اعلامی از سوی بانک مرکزی، درآمدهای مالیاتی دولت در خرداد امسال با 1.6 کاهش روبه‌رو بوده و از ۱۸ هزار و ۴۹۰میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۱۸ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان در سال ٩٦ رسیده است؛ در عین حال پرداخت هزینه‌های جاری با 48.8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۵۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسیده است
کد خبر: ۹۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
اقتصاد گردان- بر این اساس، کسری تراز عملیاتی بودجه ۳۵ هزار و ۶۲۰میلیارد تومان بوده که 75.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.
دولت در این مدت، از محل دارایی‌های سرمایه‌یی از نفت و فرآورده‌های نفتی ۱۸ هزار و ۸۹۰میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳۳ درصد رشد داشته؛ اگرچه درآمدهای پیش‌بینی شده محقق نشده است.
‌۱۸هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان دارایی مالی واگذار شده درحالی که ۹۷۰ میلیارد تومان دارایی مالی به تملک دولت درآمده است.
مجموع درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌یی به مجموع پرداخت هزینه‌یی و تملک دارایی‌های سرمایه‌یی 76.5 درصد بوده که باید به 90.1درصد برسد؛ در عین حال تملک دارایی‌های سرمایه‌یی به فروش نفت خام نتوانسته انتظارها را برآورده کند و رقم 6.4 درصد را نشان می‌دهد. تملک دارایی‌های سرمایه‌یی به پرداخت‌های هزینه‌یی نیز 1.5درصد بوده که باید 28.1 درصد باشد.