:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

عرضه صنایع دستی از سراسر کشور در بازارچه اودلاجان

رئیس هیئت امنای بازارچه دائمی اودلاجان گفت: هم اکنون ۱۵ مغازه صنایع دستی کشورمان همچون میناکاری، خاتم، فرش، ترمه، سفال، ورقه‌های طلا، قلم کاری و ... در این بازارچه دائر است.
کد خبر: ۹۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
تهیه خبر/ عکاس سهیل رحمانی خانقاهی


اقتصادگردان_ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ابوالقاسم حیدری افزود: اودلاجان قدمتی ۳۰۰ ساله دارد که شبیه دوران قدیم بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه در این بازارچه هفت مغازه تخصصی در زمینه هایی همچون میناکاری، خاتم و فرش دائر هستند گفت: هشت مغازه دیگر نیز عمومی هستند؛ حالت گالری دارند و به عرضه گلیم، ظروف سفالی، لباس سنتی و انواع صنایع دستی از سراسر کشور پرداخته‌اند.

حیدری با اشاره به اینکه یکی از محصولات تخصصی که در این بازارچه عرضه می‌شود ملیله است افزود: برای خلق ظروف ملیله، مس را به تارهای نازک تبدیل می‌کنند و آن‌ها را به شکل ظروف، کنسول، جا قرآنی و ... تبدیل و سطح آن‌ها را به رزین نگهدارنده آغشته می‌کنند؛ این صنعت در زنجان و اصفهان رواج دارد.

حیدری با تاکید بر اینکه آثاری که از این هنر کشف شده است قدمتش به دوران هخامنشی بر می‌گردد افزود: در آن زمان این هنر با نقره کار می‌شد و هم اکنون به دلیل گران بودن نقره از مس استفاده می‌شود.

وی گفت: قرار است در یک ماه آینده دو مغازه قلم کاری روی نقره و تراش روی سنگ مثل انگشتر نیز در این بازارچه دائر شود.

حیدری در پایان افزود: شربت خانه‌ای نیز در قالب کافه در این بازارچه راه اندازی می‌شود که از میهمانان با شربت و دمنوش‌های سنتی در ظروف سنتی پذیرایی خواهد کرد.

بازارچه اودلاجان در بازار قدیمی تهران قرار دارد.