:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با کرباسیان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
اقتصادگردان- سیدمهدی فرشادان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین بررسی‌ها روی لیست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در نشست امروز خود میزبان گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهد بود. وی افزود: قرار است کرباسیان در این جلسه به تشریح برنامه‌های خود برای تصدی وزارت اقتصاد بپردازد و نمایندگان نیز چالش‌ها و اولویت‌های اقتصادی کشور را با وی در میان بگذارند.

ابطال مصوبه شورای عالی مالیاتی

براساس رای دیوان عدالت اداری، مصوبه شورای عالی مالیاتی مبنی بر مشمول مالیات بودن تقبل زیان از محل حساب جاری سهامداران ابطال شد. به گزارش «تسنیم» رای هیات عمومی دیوان عدالت موضوع دادنامه 348-20/4/1396 درخصوص عدم تلقی تقبل زیان انباشته از سوی صاحبان سرمایه به عنوان درآمد ابلاغ شد. در رای دیوان آمده است، نظر به اینکه بر مبنای قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد بنابراین تقبل زیان انباشته از سوی صاحبان سرمایه از طریق کاهش مطالبات شرکا و سهامداران با آورده نقدی و غیرنقدی آنها مندرج در حساب جاری شرکا یا حساب دیگر هیچگونه منافعی برای شرکت ایجاد نمی‌کند تا به عنوان درآمد مشمول مالیات اتفاقی شود. بنابراین رای هیات عمومی شورای عالی مالیاتی خلاف قانون است و به استناد ماده 12و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری ابطال می‌شود.

واریز یارانه نقدی سرپرستان خانوار

یارانه نقدی مرداد ماه، بیست و ششم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. به گزارش «مهر» مبلغ یارانه نقدی 45هزار و500 تومان همانند ماه‌های گذشته خواهد بود. حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی از جمع یارانه‌بگیران هم موضوعی بود که سال گذشته در جریان بررسی لایحه بودجه، حاشیه‌های بسیاری را به همراه داشت. اما با فرا رسیدن پنجمین نوبت واریز یارانه نقدی باز هم خبری از حذف یارانه اقشار پردرآمد به گوش نمی‌رسد.