:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
نشر جمهور وابسته به مرکز پژوهش و اسناد ریاست‌جمهوری منتشر کرد

دیدگاه‌های رییس‌جمهوری درمورد اقتصاد مقاومتی

نشر جمهور وابسته به مرکز پژوهش و اسناد ریاست‌جمهوری دو کتاب جدید شامل مجموعه دیدگاه‌های حسن روحانی رییس‌جمهوری درباره طرح تحول نظام سلامت و اقتصاد مقاومتی را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- «نظام سلامت در افق توسعه» (مجموعه دیدگاه‌های دکتر حسن روحانی درباره طرح تحول نظام سلامت) است که کار گردآوری و تدوین آن را مریم خباز خلخالی‏زاده انجام داده است. مطالب این کتاب دربرگیرنده گزیده‌یی از سخنان ریاست‌جمهوری در طول دولت یازدهم در زمینه بهداشت، درمان و طرح تحول نظام سلامت است.

در بخشی از این کتاب آمده است: دولت یازدهم از ابتدای تشکیل با مرور تجارب قبلی و با اتکا به مطالعات و تجارب بین‌المللی و با نگاهی جامع و هدفمند، برنامه تحول نظام سلامت را با هدف ارتقای سطح سلامت و کسب رضایتمندی مردم و با تاکید بر کاهش هزینه‌های سلامت بر دوش مردم بنا نهاد که اجرای این طرح را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ ارائه خدمات سلامت در ایران دانست؛ طرحی مغفول‏ مانده که در دوران دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت و با حمایت‏های موثر رییس‌جمهور و اعضای دولت تدبیر و امید اجرایی شد؛ چنان‏که امروز، سلامت به یکی از اولویت‌های اساسی کشور تبدیل شده است.

کتاب حاضر مجموعه‌یی است از نظرها، دیدگاه‌ها، طرح‌ها، اقدامات و نتایج عملی که دولت تدبیر و امید در زمینه نظام سلامت وجهه همت خود قرار داده و در کلام رییس‌جمهور تبلور یافته است. این مجموعه، گذشته از اینکه فصل مهمی از سیر تاریخی تحولات نظام سلامت را معرفی می‌کند، می‌تواند برای پژوهشگران عرصه سلامت منبعی موثق باشد.

در انتهای این اثر، سیاست‌های کلی «سلامت» و خلاصه‏یی از طرح تحول نظام سلامت نیز برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به‌صورت ضمیمه آورده شده است.

 اقتصاد مقاومتی در افق توسعه

کتاب اقتصاد مقاومتی در افق توسعه (مجموعه دیدگاه‌های دکتر حسن روحانی درباره اقتصاد مقاومتی) که کار گردآوری و تدوین آن را مریم خباز خلخالی‏زاده انجام داده است.

مطالب این کتاب دربرگیرنده گزیده‌یی از سخنان ریاست‌جمهوری در طول دولت یازدهم درباره اقتصاد مقاومتی است.

در بخشی از این کتاب آمده است: دولت یازدهم در سایه اتحاد ملی و با انگیزه بازتولید توانمندی‏های اقتصادی، کاستن و خنثی‏سازی فشارها و تهدیدات خارجی و با استقبال از فرامین و رهنمودهای داهیانه رهبری معظم انقلاب، سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» را وجه همت خود قرار داد.

باتوجه به اهمیت روزافزون اقتصاد مقاومتی و تاکیدات ویژه ریاست‌جمهوری در حوزه اقتصاد مقاومتی؛ در این مجموعه تلاش شده است، گزیده‏یی از سخنان، نظرات و اندیشه‌های رییس‌جمهور محترم، جناب آقای دکتر حسن روحانی که می‌تواند بیانگر نگرش و رویکرد دولت تدبیر و امید به اقتصاد مقاومتی در راستای سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» باشد، در 16 محور کلی موضوعی به انضمام متن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری تهیه و تدوین و دراختیار مخاطبان محترم قرار گیرد.

این مجموعه، گذشته از اینکه فصل مهمی از سیر تاریخی تحولات ایران و رویکرد و راهبردهای موردنظر دولت تدبیر و امید را معرفی می‌کند، منبعی موثق برای پژوهشگران است.