:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

قانون هوای پاک آماده ابلاغ شد

قانون هوای پاک که در قالب لایحه از سوی دولت، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود، پس از تصویب آماده ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
اقتصادگردان- حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس‌جمهور این قانون را که پس از تصویب مجلس در تاریخ 25 تیرماه 1396 به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، روز شنبه در نامه‌یی برای ابلاغ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رییس‌جمهوری، به دفتر وی ارسال کرد. این قانون مشتمل بر 34 ماده و 39 تبصره است که در تاریخ 11 مرداد 1396 از سوی شورای نگهبان تایید شد.

بازگشایی دفتر امور حج ایران در عربستان‌سعودی؛ایسنا| دو هفته پس از حضور زائران ایرانی در عربستان‌سعودی برای شرکت در مناسک حج، تابلوی حج ایران که پس از قطع روابط سیاسی ازسوی عربستان، پایین آورده شده بود، دوباره نصب شد. دفتر امور حج زائران ایرانی دو سال پیش، پس از قطع روابط دیپلماتیک عربستان‌سعودی با ایران، تعطیل و تابلوی آن بدون اطلاع مقامات حج ایران پایین آورده شد. با این حال طبق توافق حج، ایران موفق شده ١٠ نماینده کنسولی از وزارت خارجه کشورمان را همزمان با حج به عربستان اعزام و فعلا ٢٣هزار زائر ایرانی را برای تشرف به حج، راهی این کشور کند.

 کویت ۱۲ نفر را به بهانه ارتباط با ایران و حزب‌الله دستگیر کرد؛تسنیم| وزارت کشور کویت روز شنبه اعلام کرد مقام‌های این کشور ۱۲ نفر از افرادی که به صورت غیابی به اتهام جاسوسی برای ایران و حزب‌الله محاکمه شده‌اند را دستگیر کرده است. به گزارش رویترز، کویت پیش‌تر با بیان اتهامات اثبات‌نشده ادعا کرده بود 25 نفر از اتباع این کشور و یک تبعه ایران قصد انجام عملیات «تهاجمی و خصمانه» در کویت داشته‌اند. ایران، قاطعانه این اتهامات را رد کرده است. یک نفر از این نفرات به اعدام و بقیه به حبس محکوم شدند. دیوان عالی کویت روز 28 خرداد، این حکم اعدام را به حبس ابد تخفیف داد. 14 نفر از این نفرات، از جمله فردی که ادعا می‌شود تبعه ایران بوده، به صورت غیابی محاکمه شدند.

 با ایران و روسیه درباره ادلب مذاکره می‌کنیم؛فارس| رییس‌جمهور ترکیه گفت: مذاکرات درخصوص ادلب ادامه دارد و به‌ویژه سازمان اطلاعات ملی ترکیه در این خصوص با روسیه و ایران مذاکره می‌کند. رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه درخصوص وضعیت سوریه گفت: آماده‌ایم تا کمک‌های انسانی را ادامه دهیم. ما پایانه مرزی جلوه‌گوز را برای ادامه کمک‌های انسانی ازجمله غذا و دارو باز نگه خواهیم داشت، اما درخصوص کمک تسلیحاتی طبیعتا امکان مساعدت وجود ندارد و اجازه عبور تسلیحات را نخواهیم داد.

 اهدای نشان افتخار رییس‌جمهوری قزاقستان به صالحی؛ایرنا|  نور سلطان نظربایف رییس‌جمهوری قزاقستان، به پاس اقدامات و تلاش‌های دیپلماتیک به علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نشان افتخار اهدا کرد. این نشان در مراسمی در سفارت قزاقستان در تهران به معاون رییس‌جمهوری اهدا شد. مراسم اهدای این نشان همزمان با برگزاری مراسم بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و قزاقستان و با حضور آرسیانبیک محمد اولی وزیر فرهنگ و ورزش این کشور برگزار شد.

 رایزنی وزیر کشور عراق با مقامات ایرانی درمورد برگزاری مراسم اربعین حسینی؛ایسنا| قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق برای گفت‌وگو با مقامات کشورمان ازجمله رحمانی‌فضلی همتای ایرانی خود به تهران سفر کرد. گفت‌وگو درمورد مسائل دوجانبه و همچنین مسائل مرتبط با اربعین حسینی و هماهنگی‌های دو کشور برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم و تسهیل شرایط سفر زوار ایرانی به این کشور در این ایام از محورهای عمده رایزنی این مقام عالی‌رتبه‌ عراقی در جریان سفر به تهران است.

 نامه صادقی به رییس‌جمهور درباره اعلام صورت اموال وزرای پیشنهادی به مجلس؛انتخاب| محمود صادقی رییس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس طی نامه‌یی به رییس‌جمهور خواستار اعلام صورت اموال وزرای پیشنهادی به نمایندگان مجلس پیش از زمان رای اعتماد به وزرا شد. در بخش‌هایی از این نامه آمده است: «فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی متشکل از حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان از طیف‌های مختلف سیاسی بر آن است تا فارغ از مسائل سیاسی از نظر تعهد به شفافیت و سلامت اقتصادی و انضباط مالی، برنامه وزرای پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار دهد. بدیهی است ارائه اطلاعات فوق هم به ارزیابی درست وزرای پیشنهادی و رفع شائبه‌های احتمالی در مرحله کسب رای اعتماد کمک می‌کند و هم ان‌شاء‌الله در صورت کسب رای اعتماد هر یک از وزرای محترم، در انجام وظایف نظارتی مجلس در طول دوره خدمتگزاری وزرا مفید خواهد بود.»