:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
در معاملات بورس تهران رخ داد

فلزات اساسی در کانال رشد، شاخص در نیمه کانال ۸۱ هزار واحدی

در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل بار دیگر نیمه کانال ۸۱ هزار واحدی را رد کرد. در این روز نمادهایی در گروه فلزات اساسی به روند افزایش شاخص کمک کردند.
کد خبر: ۹۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۶۵ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۵۷۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با رشد ۲۱ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور پس از ۳۰۷ واحد رشد به رقم ۸۹ هزار و ۸۸۰ واحدی رسید و شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۲۳۳ و ۳۱۸ واحد رشد کردند.

در معاملات امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اصفهان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب ۱۲۳، ۵۵ و ۵۱ واحد تاثیر مثبت روی شاخص بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشت و در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌ گذاری غدیر و پتروشیمی مبین ۳۰، ۱۲ و ۹ واحد تاثیر بیشترین نقش کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

در معاملات امروز فلزی‌ها یکدست رشد کردند. در این گروه ۱۶۵ میلیون سهم داد و ستد شد که ارزش آنها به حدود ۳۶ میلیارد می‌رسید.

اما در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادها با افت در قیمت پایانی مواجه شدند. در این گروه بیش از ۳۳ میلیون سهم به ارزش حدود شش میلیارد تومان در ۳۲۱۲ نوبت داد و ستد شد.

در گروه خودرویی‌ها نیز امروز قیمت سهم اکثر شرکت‌ها روند رو به کاهش را تجربه کرد. در این گروه ۷۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان در ۷۳۶۴ نوبت مورد داد و ستد قرار داد. اما قندی‌ها به جز در سه نماد در باقی نماندهایشان شاهد رشد بودند هرچند که این رشد چندان محسوس به نظر نمی‌رسید.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۲۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۰ هزار و ۵۵۸ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز ۱.۳ واحد رشد کرد و به رقم ۹۲۴ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به بیش از ۸۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲۴۴ میلیون سهم را رد کرد.