:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

دیدار کویت و روسیه با مقام‌های نفتی عراق و سایر تولیدکنندگان

مقام‌های نفتی روسیه و کویت روز دوشنبه دیدارهایشان در ابوظبی را برای بررسی علت ضعف پایبندی برخی از تولیدکنندگان به توافق جهانی برای کاهش تولید آغاز کردند.
کد خبر: ۹۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد گفت‌وگوها به طور جداگانه با نمایندگان عراق، امارات متحده عربی، قزاقستان و مالزی تا روز سه شنبه برگزار می‌شود.

یک نماینده عربستان سعودی به عنوان رییس اوپک در این دیدارها شرکت می‌کند.

یافته‌های این دیدارها به کمیته مشترک وزیران که مسئول نظارت بر پایبندی به توافق کاهش تولید است، ارائه خواهد شد.

این توافق که از ابتدای سال میلادی جاری به اجرا درآمده است، با هدف مقابله با اشباع عرضه در بازار جهانی و حمایت از قیمت‌ها میان اوپک و ۱۰ کشور خارج از این سازمان امضا شده و تحت آن تا مارس سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از تولید محدود می‌شود.

عربستان سعودی ماه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد فشار بر کشورهایی که به تعهداتشان برای کاهش تولید عمل نکرده‌اند را افزایش دهد.

میزان پایبندی به این توافق در ژوییه به ۸۶ درصد کاهش پیدا کرد که پایین ترین سطح از ژانویه بود.

قیمت پایه نفت برنت امسال تحت تاثیر نشانه‌های عرضه جهانی روبه‌ رشد که خوش‌بینی به محدودیت‌های تولید و متعادل شدن مجدد بازار را کمرنگ کرده است، حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی، پایبندی عراق به توافق کاهش تولید در ژوئن به ۲۹ درصد کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین میزان در سال جاری بود، در حالی که امارات تنها ۶۰ درصد از کاهش برنامه‌ریزی شده را اجرا کرده است. اهداف تولید کمتر، بر مبنای برآورد تولید شش گروه معروف به منابع ثانویه است. سال گذشته که توافق کاهش تولید مورد بحث قرار داشت، عراق نسبت به این برآوردها معترض شده و ادعا کرده بود که آنها صحیح نیستند.