:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

2 جاذبه تفریحی مهم کیش

اگرچه جزیره کیش تفریحات فراوان و جذابی را برای مهمان‌هایش در نظر گرفته است، اما چند مرکز تفریحی در این جزیره وجود دارد که به نوعی در ایران یگانه‌اند و تنها در این جزیره قابل‌دسترسی هستند.
کد خبر: ۹۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸

اقتصادگردان- در زیر به معرفی 2 جاذبه تفریحی مهم جزیره کیش که گردشگران داخلی را بسیار حیرت‌زده می‌کنند خواهیم پرداخت. به این امید که در سفر آینده‌تان به کیش، آن‌ها را نیز تجربه کنید و تجربه دلچسبی از سفر به عروس خلیج‌فارس به دست بیاورید. از طرفی قیمت تور کیش هم در تابستان و اوایل پاییز تا حد زیادی افت می‌کند و گردشگران می‌توانند بخش اعظم بودجه سفرشان را به تجربه تفریحات استثنایی کیش اختصاص دهند.

پارک کیبل اسکی کیش

سالیان سفر -مجری تخصصی تورهای کیش- درباره این مجموعه می‌نویسد:

درست است که تفریحات متعدد جزیره کیش، این جزیره را به یکی از تورستی‌ترین مناطق ایران تبدیل کرده است و تجربه تمام این تفریحات هیجان‌انگیز، حداقل به ۳ یا ۴ تور کیش احتیاج دارد! اما بعضی از این تفریحات هستند که از دست دادن‌شان می‌تواند نقطه تاریکی در سفر به کیش محسوب شود.

یکی از آن تفریحات هیجان‌انگیز که به جرئت می‌توان گفت در بین دو سه مرکز تفریحی اول کیش قرار دارد پارک کیبل اسکی کیش است که بزرگ‌ترین کیبل اسکی جهان است و به سبب قرار گیری در آب‌های نیلگون خلیج فارس محبوبیت بسیار زیادی در میان گردشگران داخلی و خارجی جزیره کیش دارد.

این سایت همچنین نخستین سایت اسکی خاورمیانه محسوب می‌شود و به سبب همین قدمت، پیشرفت‌های فراوانی را به چشم دیده است. کیبل اسکی کیش ۸۶۱ متر طول دارد و تمام رده‌های سنی (از ۳ سال تا ۹۳ سال!) می‌توانند از تجربه هیجان انگیز اسکی روی آب در جزیره کیش بهرمند شوند.

اقتصاد گردان

این مجموعه همچنین امکانات رفاهی مطلوبی را به مهمان‌هایش ارائه می‌کند که در میان آن‌ها می‌توان به رستوران بزرگ، کافی‌شاپ، آلاچیق‌های متعدد، اسکله بزرگ تفریحی، محل شنای آقایان و پارکینگ اشاره کرد.

پاراسل کیش

این مجموعه تفریحی هم از بهترین مجموعه‌های تفریحی کشور است که در حال حاضر تنها در جزیره کیش قابل دسترسی‌ست. پاراسل که معمولاً در سواحل انجام می‌شود، به این صورت است که شما را بر چتر پاراسل سوار کرده و توسط یک قایق تندرو به سرعت می‌کشند تا اوج بگیرید. جالب اینجاست که این تفریح جذاب را به صورت دو یا سه نفره هم می‌توانید تجربه کنید. امکاناتی عالی در این مجموعه وجود دارد:

تمام امکانات مجموعه‌های پاراسل کیش از بهترین‌های روز جهان هستند و مسئولان این مجموعه‌ها، به بهترین شکل شما را در لذت بردن هر چه بیشتر از این فضاها یاری می‌کنند. دیگر تفریحات بی‌نظیر کیش که شاید حتی هواداران بیشتری نسبت به پاراسل داشته باشد، از ترکیب دو عنصر اساسی یعنی باد و آب به دست می‌آید!

انواع مختلفی از مخزن‌های هوا به نام‌های شاتل، بنانا، خفاش و… در این جزیره وجود دارند که مثل پاراسل‌ها به قایق‌های تندرو بسته می‌شوند، اما برخلاف پاراسل‌ها، روی سطح آب حرکت می‌کنند و حال تصور کنید که با چند تن از دوستانتان روی یکی از تیوپ‌ها سوار شده‌اید و قایقی با سرعت شما را می‌کشد؛ هیجانی استثنایی در تیوپ‌سواری با سرعت وجود دارد که معمولاً گردشگران تورهای کیش چندین بار آن را امتحان می‌کنند. پس توصیه می‌شود که در سفر کیش حتماً به یکی از این مراکز سری بزنید و تجربه‌های هیجان‌انگیز زیادی را به دست بیاورید.

اقتصاد گردان

اگر علاقمند به تجربه هیجان واقعی در سفر کیش هستید، این دو مجموعه تفریحی را به هیچ وجه از دست ندهید و اگر هنوز تصمیم‌تان برای سفر به این جزیره قطعی نشده است، سری به ارائه کنندگان تور لحظه آخری کیش بزنید.