:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بدهی ۱۰۰ میلیاردی سرخابی‌ها

رییس سازمان مالیاتی استان تهران با بیان اینکه چهار تیم فوتبال حاضر در جام باشگاه‌های آسیا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند، از تسهیل و تقسیط بدهی‌ها آنها خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
خبراقتصادي - رییس سازمان مالیاتی استان تهران با بیان اینکه چهار تیم فوتبال حاضر در جام باشگاه‌های آسیا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند، از تسهیل و تقسیط بدهی‌ها آنها خبر داد.
محمدرضا نوری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مسائل مالیاتی ورزشکاران اظهار کرد: روی مبانی محاسباتی، کمیت موضوع و دسترسی به اطلاعات مباحث قابل تاملی وجود داشت و در سال‌های اخیر بازیکنان و مربیان و فعالان ورزشی به‌عنوان مودی مالیاتی، باید با جدیت اظهارنامه واقعی خود را براساس فعالیت و نوع قرارداد ارائه دهند.
رییس سازمان مالیاتی شهر و استان تهران با اشاره به تکالیف مالیاتی مودیان ورزشی گفت: تمام فدراسیون‌ها و دست‌اندرکاران ورزشی باید شفاف عمل کرده و اطلاعات در اختیار سازمان مالیاتی قرار دهند تا بتوان در راستای عدالت مالیاتی گام برداشت. اکنون شرایط بهبود پیدا کرده اما نقیصه‌هایی وجود دارد که باید رفع شود.
وی با تاکید بر اینکه پدیده چند قراردادی میان ورزشکاران وجود داشت، عنوان کرد: این موضوع کمتر شده و جلسات متعددی با مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون‌های مختلف در رابطه با این مباحث انجام می‌شود.
نوری در مورد جلسه اخیر با مسوولان فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران در رابطه با بدهی مالیاتی آنها تصریح کرد: چهار تیم ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های آسیا با مشکل بدهی‌ روبه‌رو هستند. یکی از بدهی‌ها مربوط به مالیات می‌شود که باتوجه به منافع ملی، سازمان مالیات تلاش خود را با رعایت قوانین و ضوابط در جهت حل مشکل به کار خواهد گرفت.  وی ادامه داد: این همکاری بدان معنا نیست که مالیات را ببخشیم یا وصول نکنیم بلکه براساس قوانین، تسهیلاتی درنظر گرفته شده و تقسیط آن در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گفته این مقام مسوول، مقرر شد باتوجه به محدودیت زمانی برای این تیم‌ها، در مورد نحوه میزان بدهی و شرایط بازپرداخت و ارائه تسهیلات اعم از تقسیط یا بخشودگی جرایم اقدام خواهد شد.
رییس سازمان مالیاتی شهر و استان تهران در مورد رقم بدهی مالیاتی و جرایم این چهار تیم گفت: بیش از 100 میلیارد تومان بدهی مالیاتی برای این باشگاه‌ها از سنوات قبل تاکنون وجود دارد که البته بخشی از آن قطعی شده است.
نوری با بیان اینکه بدهی مالیاتی باشگاه‌ها تا سال 92 قطعی و حسابرسی عملکرد از سال 92 تا 94 نیز انجام شده است، افزود: در جلسات روزهای آینده مساعدت لازم برای حل مشکل بدهی مالیاتی باشگاه‌ها انجام خواهد شد.