:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رشد قيمت فلز زرد

پیش‌بینی‌ ادامه روند صعودی قیمت طلا در مرداد 96

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که گزارش اشتغال آمریکا در ماه جولای نمی‌تواند مانعی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده باشد. روند صعودی قیمت طلا طی هفته آتی نیز ادامه خواهد یافت. البته در نظرسنجی این هفته کمتر از ۵۰ درصد کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده اند
کد خبر: ۹۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
 روز شنبه 14 تيرماه 96 نرخ هر اونس طلا در بازار جهاني با حفظ روند صعودي خود به 1260 دلار رسيد كه نسبت به هفته هاي قبل نشان دهنده رشد قيمت طلا است و برهمين اساس كارشناسان پيش بيني مي كنند كه متاثر از رشد بهاي طلاي جهاني و همچنين ورود نرخ دلار به كانال 3800 و نزديك شدن آن به 3900 تومان، در هفته هاي آينده مي توان انتظار داشت كه نرخ طلا در بازار داخلي ايران نيز با افزايش نسبي مواجه باشد. 
 بررسی روند تغییرات قیمت انواع سکه در هفته گذشته نشان می دهد که قیمت انواع سکه در جریان معاملات هفته گذشته با افزایش قیمت مواجه شد و هر دلار آمریکا نیز به ۳۸۲۵ تومان رسید. قیمت ها در بازار روند افزایشی داشته و در تمامی انواع سکه، رشد قیمت اتفاق افتاده است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که در روز شنبه هفته قبل یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان فروخته می شد در روز پنج شنبه به یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.
در عین حال، هر قطعه سکه تمام بهارآزادی طرح قدیم نیز از یک میلیون و ۱۸۲ هزار تومان به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان و هر نیم سکه نیز از ۶۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۶۳۷ هزار تومان افزایش یافت. قیمت ربع سکه هم در هفته مورد بررسی رشد داشته و از ۳۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان در ابتدای هفته به ۳۷۹ هزار تومان در پایان هفته رسید.
سکه یک گرمی نیز در هفته قبل ۷ هزار تومان رشد داشته و در روز پنج شنبه ۲۵۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار در روزهای هفته گذشته از ۱۱۷ هزار و ۶۱ تومان به ۱۱۷ هزار و ۸۲۷ تومان رسید و ۷۶۷ تومان در هر گرم رشد قیمت به ثبت رساند.
در بازار ارز هفته مورد بررسی نیز هر دلار آمریکا ۲۴ تومان رشد قیمت داشته و از ۳۸۰۱ تومان در روز شنبه به ۳۸۲۵ تومان در پایان هفته رسید. هر یورو نیز ۲ تومان افت قیمت را تجربه کرده و در معاملات روز پنج شنبه ۴۵۸۳ تومان فروخته شد؛ در عین حال، هر پوند انگلیس نیز ۴۵ تومان افزایش یافت و به ۵۰۲۱ تومان رسید.

پیش‌بینی‌ رشد قیمت طلا

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که گزارش اشتغال آمریکا در ماه جولای نمی‌تواند مانعی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده باشد.
تازه ترین نظرسنجی از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی حاکی است که روند صعودی قیمت طلا طی هفته آتی نیز ادامه خواهد یافت. بر اساس این گزارش، البته در نظرسنجی این هفته کمتر از ۵۰ درصد کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده اند.
آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه جولای ۲۰۹ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم فراتر از انتظارات اولیه بوده است. این مساله موجب شده است تا قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شود.
بهبود اوضاع اشتغال آمریکا موجب شده تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده بیشتر شود. ۱۷ کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی شرکت کرده اند که از این تعداد ۸ نفر معادل ۴۸ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.
۷ نفر معادل ۴۱ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت و ۲ نفر دیگر معادل ۱۲ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نمی کند. در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم ۷۱۴ نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز ۳۴۲ نفر معادل ۴۸ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبر خواهد شد. ۲۷۲ نفر معادل ۳۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۱۰۰ نفر معادل ۱۴ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.
در نظرسنجی هفته گذشته ۷۱ درصد کارشناسان اقتصادی و ۶۵ درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. از ابتدای امسال تاکنون ۶۶ درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و ۶۴ درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درباره قیمت طلا درست بوده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش قیمت طلا پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا موقتی خواهد بود و قیمت این فلز گرانبها طی روزهای آینده بار دیگر افزایش خواهد داشت.

برخی تحلیلگران نیز پیش بینی می کنند که احتمال کاهش قیمت طلا تا سطح ۱۲۵۰ دلار در هر اونس وجود  دارد. اگر این سطح حمایتی شکسته شود احتمال افت بیشتر قیمت جهانی این فلز گرانبها وجود دارد.