:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مرجان محمدی

خداحافظی با وزیر فناوری دولت یازدهم

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم را به جرات می‌توان سیاسی‌ترین وزیر کابینه یازدهم معرفی کرد وزیری که با روی کارآمدن، مطابق با وعده‌یی که داده بود اقدام به برنامه‌ریزی برای افزایش پهنای باند اینترنت کرد
کد خبر: ۹۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
خبراقتصادی - این حرکت وزیر باعث شد تا کاربران زیادی با مراجعه به صفحه اینستاگرام وزیر از او درخواست‌های دیگری در حوزه ارتباطی کشور داشته باشند. این وزیر دولت یازدهم با اصرار و پافشاری فراوان و حتی ورود رییس‌جمهور به مساله فیلترینگ توانست مانع فیلتر شدن اپلیکیشن معروف آن روزها شود. 
کاربران شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در کشور با همراهی وزیر ارتباطات خواستار افزایش سرعت اینترنت و رفع محدودیت‌های سرعت اینترنت شدند، اقدام‌هایی که بازهم واعظی توانست آنها را به خوبی انجام دهد.
 به بهره‌برداری رسیدن فاز اول دولت الکترونیک، ورود اپراتورهای مجازی به بازار برای رقابت با اپراتورهای فعال در کشور، ممانعت از فیلتر شدن برخی از شبکه اجتماعی مانند تلگرام واینستاگرام، راه‌اندازی کارپوشه ایرانیان، توقف فروش اینترنت حجمی و خرید اینترنت نامحدود برای کاربران، بهره‌برداری از فاز‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات، حضور در شهرها و استان‌های سراسر کشور برای تقویت سیستم ارتباطی کشور، صیانت و سالم‌سازی شبکه، مشخص شدن هویت 30میلیون سیم‌کارت بی‌هویت، متصل کردن 27‌هزار روستا به اینترنت و نصب 20‌هزار تا 30‌هزار تجهیزات نسل سوم و چهارم موبایل، راه‌اندازی نسل سوم موبایل در 900 شهر، تولید 125هزار اپ فارسی، ایجاد 100هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش حجم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات به 40‌هزار میلیارد تومان، دسترسی و استفاده 43 میلیون کاربر به اینترنت و اجرای طرح رومینگ ملی و... را می‌توان از جمله مهم‌ترین اقدامات وزیر ارتباطات دولت یازدهم دانست،
 وزیری که به جرات می‌توان به آن مطابق با فعالیت‌هایی که انجام داده است نمره قابل قبولی داد. در مجموع باید عنوان کرد که سیستم ارتباطی کشور هنوز با کشورهای رده اول جهان فاصله دارد، فاصله‌یی که شاید وزیر بعدی بتواند آن را به طرز چشمگیری کاهش دهد و ایران را همسطح با آنها کند و در روی دیگر سکه می‌تواند زحمت‌ها و سخت کوشی‌های وزیر قبلی (واعظی و معاونانش را) به باد دهد و وضعیت ارتباطی کشور را که چند پله صعود کرده است را تا لبه پرتگاه بکشاند. امید است در دولت بعدی وزیری بر مسند وزارت ارتباطات تکیه بزند که در پایان دوران وزارتش همانند واعظی عملکردی قابل دفاع از خود به جا بگذارد.