:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز:

سهم ۳۵ درصدی فرش استان در صادرات کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با برداشته شدن بخشی از تحریم ها در سال گذشته، شاهد رشد مطلوب صادرات فرش دراستان بوده ایم، ۳۵ درصد صادرات فرش کشور به فرش آذربایجان شرقی تعلق داشت.
کد خبر: ۹۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴









اقتصادگردان_ به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی درمراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز، تاکید کرد: برای اولین بار نمایشگاه فرش دستباف با حضور جمعی از قالیبافان استان و برخی از استان های دیگر در هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد.

"حسین نجاتی" از شرکت 140غرفه‌ی فرش دستباف در این نمایشگاه خبر داد و گفت: هنرمندانی از شهرستان های  هریس، اهر، مراغه، بخشایش و دیگر مناطق استان در نمایشگاه فرش دستباف تبریز حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته حدود 35 درصد از صادرات فرش کشور به  آذربایجان شرقی اختصاص یافته بود ، بیان کرد: سال گذشته شاهد لغو بخشی از تحریم ها علیه کشورمان بودیم که همین اتفاق منجر به افزایش صادرات و رونق اقتصادی کشور شد، در همین راستا صادرات فرش آذربایجان نیز شاهد رشد چشمگیری بوده و امیدواریم سال جاری نیز ناظر رشد صادرات هنر اصیل فرش استان به جای جای جهان باشیم.