:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

جزئیات تسهیلات ریالی و ارزی سال ۹۶ صندوق توسعه ملی اعلام شد

جزئیات تسهیلات ریالی و ارزی امسال صندوق توسعه ملی مشخص شد.
کد خبر: ۹۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹






اقتصادگردان_ به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قرارداد عاملیت پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی با بانک‌های عامل در سال 96 مشخص شد.
بر اساس آمارهای منتشرشده از سوی صندوق توسعه ملی،‌ قراردادهای سال جاری دقیقاً کپی نسخه مربوط به سال 95 است که برای امسال نیز تمدید شده است.
رقمی بالغ بر 13 میلیارد و 400 میلیون دلار از سوی صندوق توسعه ملی در سال 95 با 20 بانک‌ قرارداد عاملیت منعقد شد و امسال نیز همان قرارداد تمدید شده است.
برای سال جاری در بخش تسهیلات ریالی تعداد بانک‌ها بنابر آنچه ثبت شده، منابع میان 18 بانک با رقمی بالغ بر 7 هزار و 634 میلیارد تومان در بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری، آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی تکمیلی توزیع شده است.
همچنین در سال 95 در بخش ریالی، منابع صندوق در 12 بانک در مجموع 2 هزار و 918 میلیارد تومان برای استفاده در بخش‌های آب و کشاورزی، پرواربندی دام عشایر آب‌ ـ کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی،‌ صنعت و معدن، گردشگری، در نظر گرفته شده بود.
این منابع برای دو بخش سرمایه در گردش و سرمایه ثابت با رویکرد مناطق کمتر توسعه‌یافته، برخوردار و نیز صادرات انجام خواهد شد.
بر این اساس 3 هزار و 826 میلیارد تومان برای بخش صنعت و معدن، 555 میلیارد تومان برای بخش گردشگری، هزار و 852 میلیارد تومان آب و کشاورزی و هزار و 400 میلیارد تومان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی پیش‌بینی شده است.
با وجود گذشت یک سال از تعیین اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکنون گزارش عملکرد، وضعیت قرارداد عاملیت بانک‌ها و رویکردهای صندوق برای افکار عمومی منعکس نشده است.