:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
امنیت در ویترین الکامپ 96

معرفي طرح پاس با هدف آموزش تهدیدات سایبری و امنیت معرفي شد

طرح «پاس» با هدف افزایش دانش عمومی در حوزه امنیت سایبری برای افراد و سازمان‌ها معرفی شد.
کد خبر: ۹۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
اقتصادگردان هر ساله تعداد زیادی از افراد قربانی تهدیدات سایبری می‌شوند. آمارهای گوناگونی که در این زمینه از هزینه‌های سازمان‌ها و قربانیان حملات سایبری ارائه می‌شود رو به افزایش است. 
محمد مبصری، مؤسس پاس و رئیس هيئت‌مديره گروه شركت‌هاي ارتباط امن از اجرایی شدن طرح «پاس» در راستای ارتقای دانش عمومی جامعه در برابر تهدیدات سایبری خبر داد و گفت: معضلی که امروز در کل دنیا و در ایران داریم آگاهی پایین مردم از دنیای سایبری و امنیت آن است. 
وی توضیح داد: نگاه طرح «پاس» که از پژوهش و آموزش امنیت سایبری می‌آید این است که جامعه و افراد غیر متخصص در آی‌تی را از وضعیت امنیت سایبری آگاه کند و حداقل‌های حفاظت را به ‌آنها آموزش بدهد. تهیه رمز عبور مناسب، حضور امن در شبکه‌های اجتماعی، نگهداری درست ایمیل‌ها و بسیاری موارد دیگر چیزهایی هستند که امروزه هر فرد عادی درگیر آن است. برای همه‌گیری این طرح با همکاری پشتیبان‌هایی چون آکادمی ارتباط امن و مؤسسه‌ آموزشی ارژنگ توانستیم مجوز وزارت علوم را بگیریم و اخذ مجوز افتای ریاست جمهوری هم در دست اقدام است. ضمن اینکه امکان صدور مدرک بین‌المللی را هم برای دانشجویان این دوره داریم. 
مبصری افزود: این موضوع تنها به یک شهر و استان خلاصه نمی‌شود. در کنار این قضیه بحث استان‌های دیگر هم مطرح می‌شود. اکنون پنج مرکز مجاز ازجمله در تبریز و خوزستان داریم و طی یکی دوماه آینده این مراکز در کل کشور مستقر می‌شوند. دوره‌ها به صورت حضوری در مراکز ما برگزار می‌شود و در آینده به‌صورت آنلاین هم برگزار خواهد شد.
وی درباره مخاطبان این طرح گفت: پاس در دو پکیج شخص و سازمانی ارائه می‌شود. پکیج سازمانی با تخفیف‌های ویژه‌ای همراه است و می‌توانیم دوره‌های آن را در محل سازمان برگزار کنیم. چنین تخفیفاتی را برای دانشگاه‌هایی هم داریم که قصد برگزاری دوره برای دانشجویان‌شان داشته‌باشند. از آنجایی که کارکنان دولتی در واقع برای مردم کار می‌کنند پس افزایش دانش امنیتی آنها در واقع خدمتی به مردم هم محسوب می‌شود؛ چرا که هر فرد غیر متخصص آی‌تی نقطه ‌آسیب‌پذیر امنیت است. 
مؤسس پاس در ادامه افزود: ما این طرح را در الکامپ 96 آوردیم تا آن را معرفی کنیم و بعد از الکامپ ثبت‌نام در آن آغاز می‌شود که البته در همین الکامپ هم به نوعی ثبت نام صورت گرفته‌است هزینه اولیه برای اشخاص 145هزار تومان بوده که برای مدت محدودی نیز با تخفیف همراه است. 
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند ضمن مراجعه به وب‌سایت طرح پاس به نشانی www.paac.ir با تلفن 86083641 نیز در ارتباط باشند.