:
كمينه:۲۷.۶۲°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
قائم‌مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر داد

تدوین دستورالعمل جامع تجارت در تمام بسترهای فضای مجازی

با توجه به فراگیری جوامع فضای مجازی، وب‌سایت‌ها و تمایل مردم به خرید اینترنتی، مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین دستورالعمل جامع برای فعالیت تجاری در همه بسترهای فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- فرانک اسکویی با بیان اینکه باید اتاق کار، نیاز و سلیقه عمومی، قوانین لازم تدوین شود، گفت: در حال حاضر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی قصد دارد تا فعالیت خود را که تا امروز متمرکز بر وب‌سایت‌ها بوده است، به کلیه بسترهای فضای مجازی مانند جوامع مجازی، اپلیکیشن‌ها و دیگر موارد تسری دهد.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از کسب و کارها حتی بدون نظارت سازمان در حال استفاده از همه بسترهای مجازی برای فعالیت‌های اقتصادی خود هستند، عنوان کرد: جامعه و فعالین این فضا به هر حال به بسترهای متنوع ورود کردند و کار خود را انجام می‌دهند و لازم است جهت ایجاد فضای مطمئن برای خریدار این مرکز به فضاهای مورد نظر ورود کند.

قائم‌مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ادامه داد: بر اساس طرحی که تا یک ماه آینده دستورالعمل لازم برای کسانی که می‌خواهند در هر یک از بسترهای فضای مجازی اقدام به فعالیت تجاری کنند، این افراد جانمایی می‌شوند و هویت‌شان مشخص خواهد شد تا بتوان آنها را برای معاملات آنلاین مورد تایید قرار داد.