:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مذاکرات غول نفتی اماراتی برای دریافت ۵ میلیارد دلار وام

غول نفتی ابوظبی معروف به ادنوک سرگرم مذاکره برای دریافت وامی به ارزش پنج میلیارد دلار است.
کد خبر: ۹۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- دو منبع بانکی به رویترز اظهار کردند: مذاکرات این شرکت با بانک‌های منطقه‌ای و بین المللی به وامی متمرکز شده که ممکن است به چند میلیارد دلار آمریکا بالغ شود. یک منبع سوم نیز اظهار کرد: انتظار می‌رود این وام بین چهار تا پنج میلیارد دلار باشد. این تسهیلات وام که موعد سررسید حداکثر پنج سال را خواهد داشت، یکی از گزینه‌های تهیه اعتبار متعددی است که از سوی این شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

ادنوک همچنین در حال بررسی صدور اوراق قرضه است که ممکن است به سه میلیارد دلار بالغ شود.

یک سخنگوی ادنوک به رویترز گفت: همان طور که در ۱۰ ژوییه اعلام شد، ادنوک سرگرم گسترش مدل شراکت خود و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌ گذاری مشترک و شراکت جدید در سراسر همه بخش‌های زنجیره ارزش خود است.

پیش از این که قیمت‌های نفت در سال ۲۰۱۴ ریزش پیدا کند، شرکت‌های انرژی‌ دولتی در خلیج فارس از سوی دولت‌هایشان تامین اعتبار می‌شدند، اما کاهش قیمت‌های نفت و گاز، فاینانس دولتی را تحت فشار قرار داد در نتیجه این شرکت‌ها برای تامین مالی به میزان فزاینده‌ای به بازارها متوسل می‌شوند.

وام برنامه ریزی شده ادنوک، نخستین استقراض بزرگ از بانک‌ها پس از قراردادی به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار است که سال گذشته با بانک‌های ژاپنی امضا کرد.

براساس گزارش رویترز، شرکت نفت دولتی آرامکوی عربستان سعودی‌ در آوریل با انتشار اوراق قرضه اسلامی، ۱۱.۲۵ میلیارد ریال (۳ میلیارد دلار) تهیه کرد.

شرکت نفت عمان نیز پس از بستن یک بسته وام دو میلیارد دلاری در چند هفته گذشته، سرگرم کار روی یک وام فاینانس پیش صادرات به میزان یک میلیارد دلار است.