:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
مدیرکل آموزش وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

"تحقیق، آموزش و ترویج" سه پایه محوری توسعه کشاورزی در ایران

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از سه‌گانه تحقیقات، آموزش، ترویج به‌عنوان سه پایه ارتقاء و رشد و توسعه کشاورزی در ایران نام برد و بر لزوم توجه به آموزش نیروهای انسانی در بخش کشاورزی و توجه به بحث ترویج تاکید کرد .
کد خبر: ۹۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمد میثمی تبار در همایش مهارت‌آموزی کارشناسان پهنه کشاورزی سراسر استان سمنان با بیان اینکه برنامه‌های این وزارتخانه، "کشاورز محور " است، افزود: آموزش و ساماندهی مروجان و ناظران پهنه‌های کشور  باید دو سال قبل اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: امروز با کمک و مساعدت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و مشارکت مرکز نوسازی وزارت جهاد کشاورزی موفق شده‌ایم کار مشارکتی را آغاز کنیم که بتواند پایه‌های اصلی توسعه در بخش کشاورزی شامل تحقیقات، آموزش، ترویج و اجرا را کنار هم قرار دهد.

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری آموزش و تحقیقات برای توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: آموزش و تحقیقات ابزاری برای رسیدن به اهداف بالا در کار کشاورزی است.

میثمی بر لزوم باهم کار کردن و کار تیمی در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: خروجی کار تحقیقاتی باید تبدیل به محتوای آموزشی شود و این محتوای آموزشی در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد و این توانمندسازی در بدنه بخش کشاورزی خود را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه مروجان و ناظران پهنه در خط مقدم جبهه کشاورزی در حال خدمت‌اند تصریح کرد: نخستین افرادی که بهره‌برداران به آنها مراجعه می‌کند همین مروجان، کارشناسان و ناظران پهنه‌های کشاورزی‌اند و ازاین‌رو ناظران پهنه، مهم‌ترین بخش در روند تولید محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند.

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بهره‌برداران مراجعه‌کننده معمولاً کاری به رشته کارشناس پهنه ندارد و کارشناس باید او را راهنمایی کند اظهار کرد: امروز لازم است که کارشناسان و ناظران پهنه به قسمت‌های مختلف کشاورزی و دامداری مسلط بوده و باید ادبیات کلی بخش کشاورزی را بشناسند تا کشاورزان و بهره برداران را راهنمایی کنند.

میثمی با تأکید بر لزوم توانمندسازی ویژه کارشناسان خاطرنشان کرد: نوع آموزش‌های دوره‌های مهارت‌آموزی پهنه‌ها متفاوت است و انتظار وزارت جهاد کشاورزی نیز از این دوره‌ها متفاوت است، چراکه این دوره‌ها کاملاً عملی هستند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در بخش کشاورزی باید به سمت کشاورز محوری برود، بیان کرد: هراندازه که درزمینهٔ توانمندسازی کشاورزان کارکنیم، کم است.