:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مجوز سرمایه گذار اسپانیایی پالایشگاه کالیمانی باطل شد

مجوز سرمایه گذاری خارجی پالایشگاه کالیمانی در مانه و سملقان باطل شد.
کد خبر: ۹۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
اقتصادگردان- محسن بجنوردی کارشناس اقتصادی و سرمایه گذاری گفت: مجوز سرمایه گذاری خارجی همانند یک بیمه نامه است که تمامی نگرانی های یک سرمایه گذار خارجی را تضمین می کند.

وی با اشاره به اینکه طبق این مجوز به سرمایه گذار مهلت شش ماهه داده شده بود تا سرمایه خود را برای اجرای این پروژه وارد کشور کند، افزود: طی مهلت قانونی این کار انجام نشده است و در نتیجه این مجوز باطل شد.

بجنوردی به جواز تاسیس ایجاد پالایشگاه کالیمانی نیز در شهرستان مانه و سملقان اشاره کرد و افزود: این مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

به گفته وی این مجوز تا تاریخ 31 شهریور ماه سال جاری اعتبار دارد و البته با بررسی برخی از موارد قابل تمدید نیز خواهد بود.

بجنوردی ادامه داد: از آنجاییکه جواز تاسیس این پروژه باطل نشده است می توان یک سرمایه گذار دیگر را برای سرمایه گذاری در اجرای این پروژه بکار بست.

وی اظهار کرد: قرار بر این بوده تا این سرمایه گذار دو میلیارد و 842 میلیون و 767 هزار یورو سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه انجام دهد.

این سرمایه گذار اسپانیایی بوده و مقرر بود با ساخت این پروژه روزانه 100 هزار بشکه محصول تولید شود که تولید بنزین یکی از محصولات این واحد تولیدی است و باید خوراک این واحد تولیدی از کشورهای CIS تامین می شد.