:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دکتر مهدی صادقی شاهدانی جزئیات برگزاری دومین همایش بین المللی اقتصاد شهری را تشریح کرد

برگزاری پنل «قانون گذاری و نظارت در اقتصاد و مدیریت شهری» همزمان با فعالیت شورای پنجم، اعلام آخرین فرصت ارسال مقالات

نائب رئیس دومین همایش بین المللی اقتصاد شهری با اشاره به اینکه این دوره از همایش جامعیت بیشتری نسبت به دوره قبل دارد، گفت: همزمان با فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، برگزاری پنل ویژه «قانون گذاری و نظارت در اقتصاد و مدیریت شهری» در برنامه این همایش قرار گرفته است و اساتید و پژوهشگران می توانند تا 19 مردادماه مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
کد خبر: ۹۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران،  دکتر مهدی صادقی شاهدانی رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و نائب رئیس دومین همایش بین المللی اقتصاد شهری با اشاره به اینکه گسترش شهرنشینی و توسعه شهرها به همراه افزایش شتابان جمعیت و توسعه  فعالیت های صنعتی ، شهرها را با مشکلات متعدد اجتماعی و اقتصادی مواجه نموده است، گفت: شهرنشینی به طور بالقوه این توانایی را دارد که آغازگر عصر جدیدی از رفاه، بهره‌وری منابع و رشد اقتصادی باشد اما، این امکان نیز وجود دارد که شهرها را به محل تجمع و تمرکز فقر تبدیل کند.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند یک سیستم مدیریت یکپارچه شهری است که بتوان با برنامه ریزی مدون و با همکاری تمامی نهادهای ذیربط در جهت رفع نیازمندی های شهر گام برداشت، یادآور شد: شوراهای اسلامی به عنوان یک  نهاد قانوگذار و نظارتی بر امور و مسائل شهری، کارآمدترین ابزار حکومت محلی برای مدیریت شهری و در راستای نهادینه شدن مشارکت مردم در ساختارهای تصمیم‌گیری محلی هستند و براساس نقش قانونی که دارند، با توجه به شرح وظایف و با تکیه برتجارب اعضاء قادر خواهند بود منشا تحولات و توسعه اساسی و پایدار اقتصادی در مناطق شهری باشند.
نائب رئیس دومین همایش بین المللی اقتصاد شهری افزود:  با توجه به جایگاه ویژه شوراهای اسلامی شهر در حوزه اقتصاد و مدیریت شهری، دبیرخانه  همایش با توجه به آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در نیمه دوم سال جاری، اقدام به برگزاری پنل و محور ویژه ای با عنوان «قانون گذاری و نظارت در اقتصاد و مدیریت شهری» در این همایش خواهد کرد.
وی توضیح داد:‌زیر محورهای این پنل شامل موارد قوانین و مقررات و نقش آنها در اقتصاد و مدیریت شهری، نقش شورای اسلامی شهر در  اقتصاد و مدیریت شهری، نقش مجلس شورای اسلامی در اقتصاد و مدیریت شهری، نقش نهادهای نظارتی در اقتصاد شهری ایران و حقوق شهروندی و اقتصاد و مدیریت شهروندی است.
صادقی شاهدانی با بیان اینکه کلیه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران می توانند مقالات خود را حداکثر تا تاریخ 19/5/1396 به دبیرخانه همایش ارسال نمایند، تاکید کرد: از  مقالات منتخب در این حوزه تقدیر ویژه ای به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است برگزاری این همایش در پائیز سال جاری در تهران، با هدف توسعه فرهنگ اقتصادی و تبادل دستاوردهای جدید به منظور بررسی مسائل و مشکلات اقتصاد شهری و ارائه راهکارهای اجرائی است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت همایش به آدرس http://conference.iuea.ir/   مراجعه کرده و یا با شماره 02188659004 تماس حاصل کنند.