:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

راهنمای انتخاب فرش

سرویس دانستنی ها - طراحان داخلی اعتقاد دارند با استفاده از فرش و قالی، فرصتی برای نمایش سلیقه خود پیدا می‌کنید و کمی رنگ هم به فضای خانه خود تزریق می‌کنید. فرش را باید به مثابه اثری هنری در کف یا روی دیوار خانه خود بدانید.
کد خبر: ۹۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶






اقتصادگردان_ به گزارش فانوس به نقل از بیتوته،اگر تا حالا سری به بازارهای فرش و قالی کشورمان زده باشید، خوب می‌دانید که شهرت جادوئی فرش و قالی ایرانی تا چه حد برازنده آنهاست. این تولیدات هنر سنتی کشورمان واقعا جادوئی هستند، چراکه هر کدام مانند قالی سلیمان به هر نقطه از جهان پرواز می‌کنند و خود را به پشت در خریداران زیباپسند خود می‌رسانند. کافیست آن را کف خانه تان پهن کنید تا وقتی زیبایی آن آراستگی بی‌نظیری به اتاق‌های شما ببخشد. دوام دیرپای آن نیز، هرچقدر پاخور بیشتری پیدا کند افزون تر می شود. آن وقت نعمت فرش و قالی باکیفیت ایرانی را به‌خوبی احساس می‌کنید.

طراحان داخلی اعتقاد دارند با استفاده از فرش و قالی، فرصتی برای نمایش سلیقه خود پیدا می‌کنید و کمی رنگ هم به فضای خانه خود تزریق می‌کنید. فرش را باید به مثابه اثری هنری در کف یا روی دیوار خانه خود بدانید.

از روی تخت خواب نرم و راحت خود که پایین آمدید، کف پایتان فورا با سطح نرم، لطیف و کرکی فرش نوازش پیدا می کند. فضاهای داخلی خانه تان را هم می توانید با فرش های ساده تقسیم بندی کنید. در ادامه، چند نکته کلیدی در گزینش فرش های ایده آل، برای آراستن هنرمندانه کف خانه تان ارائه شده است.

به اندازه محیط توجه کنید. فرش اتاق غذاخوری باید به راحتی همه صندلی های میز غذاخوری را (حتی وقتی برای نشستن عقب کشیده می‌شوند) در خود جا دهد. برای فضای عقب کشیدن صندلی‌ها، فضایی ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متری به نسبت میز در نظر بگیرید تا پایه‌ی صندلی ها از حدود فرش بیرون نزنند.

فرش‌ کوچک فضا را بی نظم می کند. برای اتاق نشیمن از کاناپه به عنوان راهنما و معیار استفاده کنید. باید ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر از هر طرف کاناپه را بپوشاند.

قالی های گرد به عنوان پرکننده فضا عمل می کنند. قالی گرد به راهروها که پررفت‌ و‌ آمدترین قسمت خانه هستند، جذابیت می بخشد. در اتاق‌های دیگر هم می توان از آنها به عنوان محوطه بازی کودکان استفاده کرد.

تخت‌خواب‌تان باید روی ۳/۴ از فرش قرار بگیرد. وقتی ۱/۴ آن دور تخت را بپوشاند، صبح ها که ‌از تخت خود پایین می آیید، با خوش‌آمدگویی لطیف زیر پای خود روز‌تان را آغاز می‌کنید.

به موقعیت فرش اهمیت دهید. قالی کنفی یا دیگر الیاف زبر و محکم، مناسب فضاهای باز و پررفت و آمد هستند، اما قالی‌هایی که از الیاف لطیف بافته شده اند، نباید در موقعیت مکانی شلوغ و خشن قرار داشته باشند.

در نهایت، دکوراسیون را با رنگ‌ فرش ست کنید. بر اساس رنگ های غالب قالیتان، اشیاء تزئینی فضای اطراف آن را انتخاب نمایید.