:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بانک مرکزی مجوز افزایش سرمایه بانک آینده را صادر کرد

افزايش سرمايه بانك آينده به 3 هزار ميليارد تومان در سال جاري و 5 هزار ميليارد تومان تا سال 97

بانک آینده در راستای ماموریت اصلی خود با ایفای نقش برای افزایش رفاه جامعه، تقویت تولید، ایجاد پایداری در توسعه اقتصادی کشور، ارتقای سلامت عملکرد و استحکام مالی بانک، فرآیند افزایش سرمایه برای دستیابی به سرمایه 30 (سی) هزار میلیاردريالی را از دو سال گذشته آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

اقتصادگردان- در این ارتباط، پس از موافقت بانک مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورسو اوراق بهادار، مراحل اجرایی افزایش سرمایه از مبلغ 8( هشت) هزار میلیارد ريال به مبلغ 16( شانزده) هزار میلیاردريال آغاز و آگهی پذیره نویسی افزایش سرمایه در تاریخ 05/12/1394 از طریق جراید کثیر الانتشار به اطلاع عموم رسید. درنهایت، پس از تصدیق کلیه مراحل قانونی صورت پذیرفته توسط بانک مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار،مرحله اول افزایش سرمایه در تاریخ 11 بهمن ماه 1395 محقق شده و دراداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت قانونی رسید.

در اجرایی مرحله دوم، بانک مرکزی ج.ا.ایران، مجوز افزایش سرمایه بانک آینده از مبلغ 16 ( شانزده ) هزار میلیارد ريال به مبلغ 30 (سی) هزار میلیاردريال از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهام داران را صادر و انجام آن با رعایت قوانین و مقررات را ابلاغ کرد .

هیأت مدیره بانک آینده ابراز امیدواری کرد؛این افزایش سرمایه 14 (چهارده) هزار میلیارد ريالیمنجر به ارتقای توانایی بانک در تجهیز و تخصیص منابع و ایجاد ترکیب مناسبی از درآمدها و بازدهی مطلوب و موردانتظار سپرده گذاران و سهام داران و هم چنین اصلاح نسبت های مالی بانک می­گردد.

همچنین، هیأت مدیره بانک آینده در نظر دارد؛ همسو با استانداردهای بین المللی و مدل جدید نظارتی بانک مرکزی ج.ا.ایران،تا پایان سال 1397، نسبت به افزایش سرمایه بانک از 30 (سی) هزار میلیارد ريال به 50 ( پنجاه) هزار میلیارد اقدام نماید.