:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
بزرگترین بندر ایران از قافله رشد عقب نماد

افزایش ۳۹ درصدی عملیات کانتینری در بندر رجایی

در ادامه آمارهای رو به رشد و امیدوارکننده سازمان بنادر در سال ۱۳۹۶ جمع‌بندی آمار در سه ماهه نخست امسال در بندر شهید رجایی حاکی از تداوم رشد در مهم‌ترین بندر اقتصادی ایران است.
کد خبر: ۹۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- در طول سه ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۶۷۰ هزار و ۴۶۰ PEU  کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۹ درصد را نشان می‌دهد. از این تعداد بیش از ۱۲۰ هزار TEU کانتینر مربوط به محموله‌های ترانزیتی می‌شود که رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در بندر شهید رجایی وضعیت واردات تقریبا دو برابر صادرات بوده است. به این ترتیب که در بهار امسال ۱۸۱ TEU کانتینر کالای وارداتی و ۹۴ هزار کانتینر به محموله‌های صادراتی اختصاص یافته است.

بندر رجایی در حوزه ترانشیپ نیز عملکرد قابل توجهی به ثبت رسانده و با جابه‌جایی بیش از ۶۸ هزار TEU کانتینر به رشد بیش از ۱۴۸ درصدی دست یافته است.

رشد قابل توجه آمارها در مهم‌ترین بندر امسالی ایران حاکی از افزایش بهره‌برداری از ظرفیت آب‌های کشور است و با توجه به اینکه عملیات کانتینری در این مجموعه افزایش یافته این امر نشان‌دهنده کاهش واردات و صادرات مواد خام و حرکت به سمت واردات کالاهای تجاری می‌شود.

بندر رجایی در طرح‌های توسعه سازمان بنادر یکی از مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند و در آینده نه‌چندان دور به افزایش ظرفیت جدید در حوزه تخلیه و بارگیری محموله‌های اقتصادی دست خواهد یافت.