:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
نعمت‌زاده:

نظر رهبری "استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای کمک به تولید" است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی و توانمند سازی آنها، نظر رهبر معظم انقلاب را استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای توانمند سازی بخش خصوصی در زمینه‌ تولید عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمد رضا نعمت زاده امروز در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به اهمیت توانمند سازی بخش خصوصی در امر تولید، اظهار کرد: سازمان‌های توسعه‌ای باید حامی توانمند سازی بخش خصوصی باشند و بخش خصوصی نیز گرچه شاید امروز از آن توانمندی لازم برخوردار نباشد، ولی به نوعی وظیفه دولت حمایت و افزایش ظرفیت فعالیت واحدهای بخش خصوصی است.

وی همچنین با اشاره به نظر مقام معظم رهبری درباره‌ی توانمند سازی بخش خصوصی، اظهار کرد: در جلسه‌ای نقد شد که مقام معظم رهبری در مقابل افرادی که از کمبود منابع و نقدینگی برای حمایت از بخش خصوصی صحبت می‌کردند گفته‌اند که صندوق توسعه ملی برای حمایت از این بخش به وجود آمده و باید منابع آن را برای کمک به آنها صرف کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: زمانی که در برنامه پنجم موضوع تاسیس صندوق توسعه ملی مطرح شد قرار بر این شد که حداقل ۲۵ درصد از درآمد نفتی ایران به این صندوق واریز شود تا این صندوق بتواند در زمینه‌ صادرات و تولید کمک حال تولیدکنندگان و بخش خصوصی باشد.

نعمت زاده با تاکید بر این که باید اقتصاد و صنعت را مردمی کرد، گفت: اقتصاد و صنعت باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت نباید در این حوزه خود را رقیب بخش خصوصی ببیند، بلکه باید با استفاده از ابزارهایی مانند سازمان‌های توسعه‌ای اقدام به توانمند سازی بخش خصوصی کرده و مسیر پیشرفت را در این زمینه هموار بکنند.

وی با اشاره به تجربه‌ای که در زمان حضورش در پتروشیمی داشته است، ادامه داد: زمانی که وارد شرکت پتروشیمی شدم این شرکت به صورت ۱۰۰ درصدی دولتی بود، ولی زمانی که از آن خارج شدم تا ۸۰ درصد آن را به بخش خصوصی واگذار کردیم و به نوعی تجربه استفاده از بخش خصوصی واقعی را داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم تربیت مدیر کارآمد نه فقط برای بخش دولتی بلکه با اولویت واحدهای خصوصی، تصریح کرد: برای این که بتوانیم صنعتی رقابت پذیر با دنیا داشته باشیم باید به اندازه کافی از مدیران مناسب بهره‌مند بشویم و این با روندی که تا امروز آموزش عالی و واحدهای آموزشی ما داشتند کفایت نکرده است و نخواهند کرد، بلکه سازمان‌ها باید اقدام به برنامه ریزی آموزشی برای تربیت مدیران کنند، موضوعی که پیش از این در حوزه پتروشیمی تجربه شد و ۹۵۰۰ فرد دیپلمه وارد این مجموعه شدند و تحت آموزش قرار گرفتند تا بتوانند به عنوان پیمانکار بخش خصوصی کمک حال حوزه دولتی باشند.

در ادامه‌ این مراسم که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در مرکز سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد از تمامی مدیران ادوار ایدرو تقدیر شد و در نهایت لوح تقدیری از جانب بهزاد نبوی و اکبر ترکان از مدیران سابق ایدرو به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعطاء شد. همچنین با همکاری شرکت پست تمبری نیز به مناسبت پنجاهمین سالروز تاسیس ایدرو با حضور مدیران سابق و به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.