:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو شبکه تعاونی‌ها هستند

سفیر ترکیه و هیات همراه او امروز با رییس اتاق تعاون ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار تشکیل کارگروه اقتصادی مشترک میان دو کشور از سوی رییس اتاق تعاون ایران پیشنهاد شد.
کد خبر: ۹۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- ظهر امروز رضا هاکان تکین ـ سفیر ترکیه و هیات همراه وی به منظور گسترش ارتباط و مبادلات تجاری دو کشور  با بهمن عبداللهی، رییس اتاق تعاون ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار عبدالهی، ضمن خیرمقدم از هدفگذاری سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی برای ۵ سال آینده خبر داد.

وی همچنین به معرفی بخش تعاون کشور پرداخت و گفت: براساس قانون اساسی، اقتصاد ایران بر سه بخش اصلی خصوصی، دولتی و تعاونی تقسیم می شود و سهم بخش تعاون از اقتصاد ۲۵ درصد هدف گذاری شده است.

به گفته رییس اتاق تعاون ایران، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی ثبت شده با عضویت مردم در کشور مشغول فعالیت هستند و بر اساس آمارها بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو شبکه تعاونی‌ها بوده و بیش از ۴۰ میلیون نفر از خدمات تعاونی‌ها استفاده می کنند.

عبداللهی افزود: تعاونی‌ها در بیش از ۱۲۰ رشته از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی و حمل و نقل فعالیت دارند و جزو فعالترین بخشهای کشور به شمار می‌روند.

او حضور و فعالیت تعاونی‌ها در ترکیه را بستر مناسبی برای توسعه روابط میان دو کشور در این حوزه دانست.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابزار خرسندی از اطلاعاتی که در زمینه تعاون به دست آورده گفت: اطلاعات و آمار و ارقامی که در بخش تعاون به دست آمد بسیار تاثیرگذار بود و به نظر می‌رسد که ۱۵ درصد از جمعیت ایران در بخش تعاون هستند.

وی آمادگی بخش تعاون ترکیه را برای گسترش همکاری‌ در سطوح مختلف اعلام کرد.