:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

نیمی از سدهای کشور خالی هستند

میزان آب ورودی به سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته به‌طوری‌که از مجموع ۱۷۱ سد کشور فقط ۱۳ درصد آنها بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر است و ۶۶ درصد آنها تا ۴۰ درصد و ۲۱ درصد نیز کمتر از ۴۰ درصد آب دارند.
کد خبر: ۹۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- بر اساس آخرین آمار از ابتدای مهرماه گذشته تا ۲۱ تیرماه جاری در مقایسه با سال گذشته میزان آب ورودی به سدهای کشور ۱۵ درصد کاهش داشته است.

ورودی آب به سدهای کشور از ابتدای سال آبی تا ۲۱ تیرماه جاری ۳۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به ورودی سال گذشته ۴۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب، ۱۵ درصد کاهش داشته است.

علاوه‌بر این ظرفیت کل مخازن سدهای کشور در سال جاری ۴۹۰۷  میلیارد متر مکعب ثبت شده که باید گفت تنها ۶۰ درصد سدهای کشور پر است.

همچنین از مجموع ۱۷۱ سد کشور فقط ۱۳ درصد آنها بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر بوده، ۶۶ درصد آنها تا ۴۰ درصد و ۲۱ درصد نیز کمتر از ۴۰ درصد آب دارند بر همین اساس، ۳۰ درصد سدهای کشور بین ۷۰ تا ۹۰ درصد، ‌۳۰ درصد سدها بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۷ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ درصد آب دارند.

سدهای جیرفت، کرج، طالقان، لتیان، گلپایگان و ماملو بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد و سدهای لار، زاینده رود، پیشین، ستارخان و دانشمند کمتر از ۴۰ درصد آب دارند.