:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آینده خاموش است!

با کاهش دمای هوا در روزهای اخیر، روند مصرف برق کشور اندکی فروکش کرده است، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که پیک مصرف برق همچنان بر فراز مرز ۵۰ هزار مگاوات قرار دارد و در روز گذشته (یکشنبه) در نقطه اوج خود به ۵۱ هزار و ۲۹۷ مگاوات رسید.
کد خبر: ۹۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- این میزان مصرف در روز گذشته حدود ۷۳۳۸ مگاوات بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده است، همچنین پیک مصرف برق در حالی به ۵۱ هزار و ۲۹۷ مگاوات در روز گذشته رسید که پیش از این در روز ۱۴ تیرماه مصرف برق رکورد ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات را ثبت کرده بود.

با اینکه به نظر می‌رسد در روزهای اخیر اندکی هوا خنک تر و مصرف پایین تر آمده است اما کارشناسان و مسئولان صنعت برق همچنان توصیه به کاهش مصرف برق بویژه در بخش‌های غیرمولد خانگی، تجاری و اداری دارند.

گزارش‌ها حاکی از این است که میزان مصرف برق تنها در وسایل سرمایشی در سال‌جاری به بیش از ۱۵ هزار مگاوات رسیده که به تنهایی یک سوم از کل مصرف برق کشور را در برمی گیرد.

علاوه‌بر این میزان مبادلات برق در روز گذشته نیز برابر با ۱۳۵۸ مگاوات بوده که از این میزان سهم صادرات ۱۲۹۲ مگاوات، و بقیه سهم واردات بوده است.

همچنین میزان ذخیره نیروگاهی نیز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش و ۱۶۳۱ مگاوات رسید، این در حالی است که این میزان برای روز شنبه برابر با ۲۴۲۱ مگاوات بوده است.

میزان مصرف برق صنایع نیز برای این روز ۳۵۳۳ مگاوات گزارش شده است