:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
عباسی به میزان خبر داد

بخش عمده‌ای از سرمایه‌های بانک سرمایه از سوی تسهیلات‌گیرندگان بازگردانده شده است

عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بخش عمده‌ای از سرمایه‌های بانک سرمایه از سوی تسهیلات‌گیرندگان بازگردانده شده است.
کد خبر: ۹۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر با اشاره به آخرین نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تقریباً تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان پایان یافته و بررسی‌ها درباره شرکت‌های مرتبط با بانک سرمایه همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سرمایه‌های بانک سرمایه از سوی تسهیلات‌گیرندگان بازگردانده شده است افزود: این در حالی است که وضعیت مشکوک‌ الوصولی‌ها هم در دست پیگیری است که می‌توان اعلام کرد هیچ نگرانی‌ای در قبال بانک سرمایه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری میزان، عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به موضوع رسیدگی به تخلفات شرکت پتروفرهنگ در جریان تفحص مذکور گفت:در حال حاضر مدیرعامل فعلی صندوق در پی نامه‌ای به مسئولین شرکت پتروفرهنگ دستور داده تا فعالیت‌های مرتبط با این شرکت پتروشیمی متوقف شود؛ چرا که فعالیت صندوق  هیچ ارتباطی با  تاسیس شرکت پتروشیمی ندارد.

عباسی افزود: معتقدم صندوق ذخیره فرهنگیان می‌توانست به‌جای تأسیس شرکت پتروشیمی سهامی را خریداری و آن را در بورس سرمایه‌گذاری کند اما متأسفانه ما مشاهده می‌کنیم که این صندوق به حوزه پتروشیمی هم ورود کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به روند بازگشت حق و حقوق فرهنگیان به صندوق مذکور گفت: جای امیدواریست که بتوانیم بخشی از مطالبات انباشه شده فرهنگیان را تا  پایان شهریورسال جاری عملیاتی کنیم تا میزان تفاوت تسهیلات پرداخت نشده و گرفته شده کم شود.

وی تأکید کرد: همچنین تلاش می‌شود برای افراد خاطی و افرادی که وصول مطالبات داشته‌اند پرونده‌ای تشکیل شود تا در قبال اثبات جرمشان پاسخگو باشند.