:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد

پیشنهاد کاهش نرخ سود بانکی به کمتر از ۱۵ درصد، بانک‌ها در انتظار تصمیم شورای پول و اعتبار

مدیر عامل بانک ملی با بیان اینکه قرار است نرخ سود بانکی به‌ تدریج کاهش یابد، گفت: پیشنهاد این است که نرخ سود سپرده به کمتر از ۱۵ درصد کاهش یابد.
کد خبر: ۹۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
خبراقتصادی -  محمدرضا حسین‌زاده در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی برای کمک به تولید اظهار داشت: بانک‌های دولتی تصمیم گرفتند که همسو با سیاست‌های دولت نرخ‌ها را پایین بیاورند.

وی با بیان اینکه هدف ما همراهی با دولت در کاهش نرخ سود است، افزود: قرار است نرخ سود بانکی به‌تدریج کاهش یابد.

مدیرعامل بانک ملی در پاسخ به نکته که گفته می‌شود برنامه شورای پول و اعتبار برای تثبیت نرخ فعلی نرخ سود و کاهش آن در آینده است، گفت: نظر شورای پول و اعتبار تثبیت نیست بلکه نرخ‌ها باید کاهش یابد.

وی تصریح کرد: بانک‌ها منتظر تصمیم بانک مرکزی هستند تا نرخ را اعلام کند و ممکن است نرخ پایین تر از نرخ کنونی بیاید.

حسین‌زاده در واکنش به این جمله که برخی گمانه‌زنی‌ها از نرخ سود 12 درصدی برای سپرده‌های یکساله خبر می‌د‌هد، گفت: پیشنهاد این است که نرخ سود به کمتر از 15 درصد کاهش یابد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی بدون اعلام نرخ مدنظر بانک‌ها، تاکید کرد: شورای پول و اعتبار هرچه سریع‌تر در این زمینه تعیین تکلیف کند.

بحث بر سر کاهش مجدد نرخ سود مصوب بانکی در شرایطی مطرح می‌شود که اغلب بانک‌ها نرخ مصوب 15 درصد برای سپرده و 18 درصد برای تسهیلات را رعایت نمی‌کنند و مدت‌هاست نرخ سود سپرده به سطح 20 درصد و بیشتر رسیده است