:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

از نوستالوژی تا بانکداری نوین، ره آورد کانال تلگرامی بانک صادرات ایران

شمار قابل توجه مشتریان این بانک که نمونه آن در باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران متبلور شده است گویای پتانسیل و ظرفیت عظیم انسانی برای توسعه و اثریخشی بیش از پیش کانال تلگرامی این بانک است که بی تردید متولیان تیز بین و دست اندرکار از آن غفلت نمی کنند.
کد خبر: ۹۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
خبراقتصادي -  کاربست تکنولوژی و فناوری در عرصه ارتباطات از یک سو و رشد روز افزون شمار کاربران شبکه های مجازی در جهان و به خصوص در ایران، مجموعه ها و نهادهای مختلف را بر آن داشته تا ضمن استفاده از این قابلیت در عرصه اطلاع رسانی، بازاریابی، آموزش و توانمند سازی خود، موقعیت و جایگاه سازمان متبوعشان را در ابعاد گوناگون تحکیم بخشند.
شبکه بانکی کشور هر چند با وقفه و تاخیری معنادار پا به این عرصه گذاشته اما در این مدت توانسته است برای فراگیر کردن استفاده بهینه از شبکه های مجازی از سایر مجموعه ها پیشی بگیرد و همگام با تعمیم بهره مندی از دستاورهای فنی، حضور و مشارکتی موثر در فضای مجازی بروز دهد.
بانک صادرات ایران نیز ضمن تبعیت از این الگو و رعایت جوانب امر با فعال کردن کانال در تلگرام در این میدان مهم گام گذاشته است و افسران فرهنگی و اقتصادی در این بنگاه بزرگ اقتصادی برای تولید محتوای ارزشمند و فاخر به صورت شبانه روز در تلاشند که برغم زمان اندکی که از این حضور می گذرد به دلیل برخورداری از زیر ساخت های لازم و همچنین تیم قوی کارشناسی و آگاه به حوزه فناوری و ارتباطات مخاطبان زیادی یافته و مهم تر از این موضوع، با در پیش رو گرفتن رویکرد کیفیت گرا در مسیر اهداف تعیین شده به پیش روند که حمایت مدیر عامل این بانک انگیزه مضاعفی به گردانندگان این کانال می بخشد.
نگاهی به محتوای ارایه شده در این کانال، مخاطب را از برنامه محور بودن کانال تلگرامی مطمئن می سازد، نگرشی که ضامن مصون ماندن از برخی آفت های کانال های تلگرامی نهادها و سازمانها است که اغلب فاقد استراتژی در تولید محتوا، عدم جذابیت مطالب،بی توجهی به مقوله حظ بصری از نگاه مخاطب،عدم استمرار و افول زود هنگام دامنه فعالیت، گرفتار شدن در دور تسلسل(کپی،پیست) و سایر کاستی ها می باشد.
به نظر می رسد مدیران و دست اندرکاران این کانال ، آموزش اعضای خود و اقناع مخاطب با ارایه بهترین مطالب در قالب زیباترین شکل ممکن و بهره مندی از آخرین رهیافت ها و تکنیک های ارتباطی را در دستور کار خود قرار داده اند تا از این محل صنعت بانکداری و زوایای مختلف آن شناسانیده شود و در این عرصه نیز برای ارتقای بانکداری نوین نقش آفرین باشند.
کاربران کانال تلگرام رسمی بانک صادرات ایران با بهره گیری از موضوعات متنوعی که در این کانال عنوان می شود ، می توانند از بسیاری مسایل اقتصادی، پولی، مالی و اخبار حوزه بانکی به ویژه دستاوردها و خدمات بانک صادرات ایران مطلع شوند و با آگاهی بیشتر، قدرت تحلیل مسایل و رویدادها در حوزه بانکداری را بیابند.
مزیت دیگر این کانال تلاش برای رعایت تعادل و توازن موضوعی مطالب است تا کاربران با هر سلیقه و هر سطحی از معلومات و پیش آموخته ها، منتفع شوند و همین مساله باعث پایداری اعضای کانال به عنوان یکی از الزامات اثر بخشی آن می شود.
پیشینه و قدمت بانک صادرات ایران، پراکندگی آن در سطح کشور، فرهنگ علقه سازمانی کارکنان و محبوبیت این بانک دستمایه ارزنده ای است تا از این داشته ها برای غنا بخشی به کانال این بانک استفاده شایان توجهی شود.
در همین راستا درج تصاویر از ساختمان شعبه های قدیمی در شهرها ی مختلف و یا خدمات این بانک در گذشته، مد نظر گردانندگان این کانال قرار گرفته است که نمونه آن دفترچه حساب های در گردش بانک صادرات است که در زمان خود، از مهم ترین و کارگشا ترین خدمات سیستم بانکی کشور محسوب می شدند.
شاید نسل امروز ندانند که در دهه های گذشته در این کشور یکی از نشانه ها و علائم پیشرفت یک شهر، در کنار استقرار ادارات، افتتاح شعبه بانک صادرات بوده است، بی شک هزاران نسخه و تصویر از فعالیت این بانک در آرشیو دستگاههای اجرایی و یا افراد در نقاط مختلف موجود است که تلاش برای گردآوری و نمایش آن می تواند به عنوان یکی از اهداف دست اندرکاران این کانال باشد تا این نوستالوژی بین نسلی، به نوجوانان و جوانان امروز میهن انتقال یابد.
باز نشر برخی آموزه های دینی، تلاش برای تقویت علقه به کشور، فرهنگ استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی و حتی برخی از مسایل فرهنگی و ضوابط شهروندی می تواند در اشکال گوناگون به مخاطب منتقل شود که رد پای آن در همین مدت اندک هویداست.
شمار قابل توجه مشتریان این بانک که نمونه آن در باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران متبلور شده است گویای پتانسیل و ظرفیت عظیم انسانی برای توسعه و اثریخشی بیش از پیش کانال تلگرامی این بانک است که بی تردید متولیان تیز بین و دست اندرکار از آن غفلت نمی کنند.