:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت‎وگو با تسنیم:

دلايل كاهش صادرات غيرنفتي در سه ماهه/تورم و نرخ ارز عامل كندي رشد

شنیده‎ام صادرات امسال کم شده/دولت حمایت نمی‎کند رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت:کاهش حجم صادارت در سه ماهه نخست امسال نشان می‌دهد همچنان تولیدکننده داخلی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.
کد خبر: ۹۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷















اقتصادگردان_ محمد لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه شنیده شده آمار صادرات کشور در سه ماه نخست امسال کاهش داشته است، اظهار داشت: متأسفانه تجارت خارجی کشور امروز با مشکلات متعددی روبه رو است که همین امر باعث شده تا رشد صادراتی مورد انتظار تحقق پیدا نکند.
وی با بیان اینکه درصد ناچیزی از بسته سال گذشته حمایت از صادارت محقق شده است، افزود: در بودجه امسال 120 میلیارد تومان برای کمک به صادرات در نظر گرفته شده که این رقم اصلاً برای کمک به صادارت قابل قبول نیست.
رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران، اضافه کرد: در بودجه سال 95 هم حدود هزار میلیارد تومان برای حمایت از صادرات پیش بینی شده بود که فقط 300 میلیارد تومان آن محقق شد.
لاهوتی با اشاره به اینکه کاهش حجم صادارت در سه ماهه نخست امسال نشان می‌دهد همچنان تولیدکننده داخلی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند، تصریح کرد: عدم تناسب نرخ ارز و تورم یکی از موانع اصلی صادرکنندگان است همچنین افزایش قیمت تمام شده تولیدات هم مانع صادرات آنها شده است. دولت در این رابطه باید با افزایش بهره وری تولیدات بستر لازم را برای صادارت آنها فراهم کند.