:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

صادرات ۹۳ میلیارد ریالی فرش دستباف استان زنجان

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۹۳ میلیارد ریال صادرات فرش دستباف از استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵






اقتصادگردان_ محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال‌ دو میلیون و ۵۸۰ هزار دلار به ارزش ریالی ۹۳ میلیارد ریال فرش دستباف از استان صادر شده که این میزان صادرات افزایش داشته است.

این مسئول ادامه داد: در دو ماهه ابتدایی امسال نیز یک میلیون و ۶۰۵ هزار دلار صادرات فرش انجام شده که این میزان صادرات در مدت مشابه سال قبل، یک میلیون و ۴۰۵ هزار دلار بوده که امسال شاهد افزایش ۲۰۰ هزار دلاری در صادرات فرش دستباف استان هستیم.

وی با اشاره به پتانسیل استان در تولید فرش دستباف، خاطرنشان کرد: در استان پتانسیل بالایی را در زمینه تولید فرش دستباف دارد ولی مهم بازاریابی و مشتری مستمر بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و افزایش مشتری دائمی و مستمری فرش دستباف استان زنجان، می‌تواند سبب استفاده از پتانسیل‌های فرش استان شود.

جعفری یادآور شد: دو نوع فرش‌های پشمی و ابریشمی در استان زنجان تولید می‌شود و در حال حاضر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کانادا، ایتالیا، آفریقای‌جنوبی و برزیل از جمله مشتریان و کشورهای هدف صادرات فرش پشمی با مبدأ تولید استان به‌شمار می‌روند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: کشورهای ژاپن، روسیه و چین نیز مقصد صادرات فرش‌های ابریشمی با مبدأ ‌تولید استان زنجان محسوب می‌شوند و میزان صادرات هدف‌گذاری شده در این حوزه برای امسال 12 میلیون دلار است.