:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

بانک ملی ایران یک میراث فرهنگی ماندگار است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که بانک ملی ایران همواره در زمینه بانکداری و تامین مالی در کشورمان پیشتاز بوده است، گفت: انتظار ما از این بانک این است که با بهره گیری از دانش انباشته و تجربه نیروی انسانی گسترده اش، همچنان نقش پیشرو را در همه امور ایفا کند.
کد خبر: ۹۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، علی طیب نیا در مراسم افتتاح موزه بانک ملی ایران با اشاره به این که توسعه چیزی جز توان و ظرفیت یک جامعه در تحلیل مسائل و حل مشکلات نیست، اظهار کرد: تبادل اندیشه ها فقط در یک نسل نیست، بلکه از نسلی به نسل دیگری منتقل می شود و مطالعه تاریخ می تواند انسان ها را در حل مسائل پیش آمده کمک کند. 
وی با بیان این که مشکل کمبود آب در تاریخ ایران همواره وجود داشته است، به لزوم استفاده از دانش انتقال آب در دوره های گذشته با حفر چاه ها و قنات ها اشاره و خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی، تجسم و تجلی دانش گذشتگان است. 
طیب نیا با تاکید بر این که بانک ملی ایران خود یک میراث فرهنگی ماندگار است، اظهار کرد: بانک ملی ایران تنها نماد بانکداری در کشور ما نیست، بلکه نماد تلاش های استقلال طلبانه پدران ماست. 
وی ادامه داد: در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار، پیشنهاد تاسیس بانک ملی ایران مطرح شد، اما با دخالت بیگانگان، متاسفانه این ایده عملیاتی نشد. بار دیگر پس از پیروزی انقلاب مشروطه این خواسته مطرح شد، اما در نهایت این آرزوی دیرینه در سال 1307 محقق شد. 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به وجود بیش از سه هزار شعبه بانک ملی ایران و نیروی انسانی قابل توجه آن، تاکید کرد: این تجربه و دانش انباشته باید به بهترین شکل استفاده شده و به همه نظام بانکی منتقل شود.
وی در ادامه به تشریح انتظارات دولت از بانک ملی ایران پرداخت و گفت: اقدامات اصلاحی بانک ملی ایران باید افزایش یابد. همچنین این بانک باید در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کمک کند. 
طیب نیا با تاکید بر این که یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد کشور، نرخ سود بانکی بالاست، ادامه داد: ریسک اعتباری بانک ملی ایران صفر است و به همین دلیل این بانک باید در جهت کاهش نرخ سود پیشتاز باشد. 
وزیر امور اقتصادی و دارایی به لزوم استفاده بانک ملی ایران از فضای پسابرجام اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران باید سرعت واگذاری اموال مازاد خود را بیشتر کند و در استقرار یک نظام بانکداری الکترونیک یکپارچه پیشقدم باشد.