:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

16 هزار طرح هادی در کشور اجرا شده است

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن گفت : ۱۶ هزار طرح هادی در کشور انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
اقتصادگردان- درفشی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل بنیاد مسکن لرستان اظهار کرد: مهندس خاکی‌پور بدور از مسائل سیاسی به فکر بودند و به روستاییان خدمت کردند.

وی ادامه داد: انتخاب و گزینش بنیاد مسکن برای مدیران برحسب توانایی‌ها و شایستگی آنها است.

درفشی اضافه کرد: حضرت امام(ره) دستور تاسیس بنیاد مسکن را دادند و رسالت این نهاد فعالیت‌های ساخت مسکن و فضاهای عمومی در روستاها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بحث بازسازی‌ها یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت بنیاد مسکن است که در شرایط موجود در حدود ۱۱ استان پیگیر مسائل بازسازی هستیم.

وی اضافه کرد: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه پنجم توسعه بهسازی و بازسازی کردیم.

درفشی با بیان اینکه در لرستان حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ایجاد و احداث شده است، ادامه داد:  در برنامه ششم سالی ۲۰۰ هزار واحد روستایی را مقاوم‌سازی‌، بهسازی و بازسازی خواهیم کرد

وی یادآور شد: ۳۴۰ هزار واحد مسکونی از سال ۸۵ به بعد به‌سازی و بازسازی شده است.

درفشی گفت: مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با بنیاد مسکن است که ۳۲۰ هزار واحد در مسئولیت بنیاد بود که ۸۵ درصد آنها افتتاح شد.

وی افزود: محور ساخت مسکن‌هایی که توسط بنیاد مسکن احداث می‌شود اشتغال است و براساس آن کار می کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در لرستان با توجه به پتانسیل‌هایی که وجود دارد باید در روستاها ایجاد اشتغال کرد، خاطرنشان کرد: ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور است که برای بیش از ۹۷درصد آنها طرح هادی تهیه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار طرح هادی در کشور انجام شده است، گفت: تاکنون حدود ۳میلیون و ۵۰۰ سند مالکیت روستایی صادر شده است.

این مسئول در بنیاد مسکن گفت: در برنامه ششم ۱۵۰ هزار واحد مسکن محرومین احداث خواهیم کرد  و سیاست ما واگذاری این مسکن‌ها به استان‌های محروم است.