:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

برگزاری همایش ملی فرش دستباف در چهار محال و بختیاری

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از برپایی همایش ملی فرش دستباف در 24 تیرماه در این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸


















اقتصادگردان_ علیرضا جیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: همایش‌ملی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری با رویکرد تولید و صادرات فرش دستباف، آینده پژوهی فرش، فناوری و مواد اولیه، اقتصاد و بازاریابی، خلاقیت مدیریتی و طراحی فرش دستباف در شهرکرد برگزار می‌شود.

جیلان با اشاره به اینکه در این همایش 64 مقاله ارسال شده است، افزود: از این تعداد 30 مقاله با محوریت بازاریابی و 34 مقاله با محوریت تخصصی تولید فرش است.

وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی و داوری از تعداد 64 مقاله تنها 14 مقاله در همایش ارائه می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال‌و بختیاری در ادامه گفت: هم اینک در استان چهارمحال وبختیاری 104 هزار بافنده فرش وجود دارد که در قالب 52 هزار دار قالی در قالب نه تعاونی فرش روستایی، دو تعاونی قالیبافی شهری و یک اتحادیه ساماندهی شده است.

جیلان اظهار داشت: از مجموع بافندگان  فرش استان چهارمحال و بختیاری تنها 18 هزار بیمه هستند که همکاری و تعامل دولت برای حمایت و بیمه کردن فرش‌بافان استان با هدف ایجاد شغل پایدار ، ضروری است.

وی در پایان با بیان اینکه طرح فرش "سرو و کاج" چهارمحال و بختیاری بعنوان اصیل‌ترین طرح آریایی مطرح است، یادآورشد: فرش  دستباف چهارمحال و بختیاری در فهرست سازمان جهانی مالکیت فکری وایپو (WIPO) ثبت شد.