:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اتهام به مسئولان بانک مرکزی؛ بازی جديد رسانه های بيگانه

‎در برنامه جمعه شب یک شبکه تلویزیونی خارج نشین که هزینه آن را وزارت امور خارجه ایالات متحده تامین می کند، اتهاماتی به مسئولان بانک مرکزی نسبت داده شده که خلاف واقع بوده است، البته از آن شبکه جز اتهام زنی و تلاش برای سلب اعتماد جامعه از نظام جمهوری اسلامی و اركان آن، انتظاری نیست.
کد خبر: ۹۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- یکی از اتهامات مطرح شده در برنامه شبکه ضدانقلاب كه این روزها نقش دایه مهربان تر از مادر را بازی می كند، از زبان مهمانِ به اصطلاح كارشناس اقتصادی، سهامداری مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در موسسه کاسپین و کسب منافع شخصی عنوان و اینگونه القا شده که این موضوع مانع به ثمر رسیدن تصمیمات بانک مرکزی برای احقاق حقوق سپرده گذاران است. ضمن رد و تکذیب این اتهام باید گفت که اینگونه اتهامات دیگر نخ نما شده و مستندات قانونی و اسناد ثبتی، سهامداری یا عضویت آقای عباس کمرئی در موسسه کاسپین و یا شركت های وابسته از گذشته تاكنون را تایید نمی‌کند، ضمن آنکه با بررسی پیشینه مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری و معاون نظارتی بانك مرکزی، شاهد خدمات صادقانه ایشان طی چندین دهه در نظام بانکی بدون هرگونه ابهام هستیم. 
‎البته این‌گونه اتهامات، گویای آن است که آقایان به اصطلاح كارشناس برنامه که خود پرونده های مملو از اتهام به مقامات و مسئولان را در کارنامه دارند در تلاشند با فرافکنی، به خیال باطل خویش، به شهرتی در جامعه دست یابند و در لوای آن پرونده سیاه‌شان را بپوشانند. باید تاکید شود اینگونه افترا‌پراکنی‌ها  در عزم مسئولان و مقامات بانک مرکزی برای احقاق حق سپرده گذاران و برخورد با افرادی که در پی حیف و میل بیت المال هستند، خللی وارد نخواهد كرد.
بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران حق هرگونه پیگیری قضایی و حقوقی ‎را در این رابطه برای خود محفوظ می داند و انتظار دارد مردم و سپرده گذاران گرامی نیز با اعتماد به مدیران و خدمتگزاران خود در دولت و بانك مركزی، اطمینان داشته باشند كه صیانت از سپرده های آنها یك اصل اساسی است و تلاش می شود در كوتاه ترین زمان ممكن، ساماندهی تعاونی ها و موسسات غیرمجاز كه سلامت و ثبات اقتصاد ایران را نشانه گرفته اند، به انجام برسد.
در عین حال، خدمت سپرده گذاران محترم تاكید می شود، مسئولان بانك مركزی با استفاده از تمام ابزارها و ظرفیت های قانونی در جهت استیفای كامل حقوق آنها اقدام کرده و حتی در جریان تعامل با قوه قضاییه، موافقت حضور نماینده سپرده گذاران هنگام انتقال دارایی های تعاونی منحله فرشتگان به موسسه اعتباری كاسپین را اخذ كرده است. بنابراین انتظار می رود سپرده گذاران گرامی در مسیر پیگیری مطالبات خود اجازه ندهند، عده ای كه نه دغدغه ایران و نه سپرده گذاران را دارند، اختلاف و انشقاق ایجاد كنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
United States
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
تلاش بانک مرکزی برای ..........براساس مدارک مستند و مکتوب , حتی صدای نمایندگان راستین مجلس را نیز در اورده است و تمامی مدارک و اسناد و ادعاهای علیه عملکرد بانک مرکزی و از بین رفتن تسهیلات موسسه کاسپین قبلا توسط این نمایندگان افشا شده و خواهان توضیح بانک مرکزی بوده اند که هرگز این بانک توان این پاسخگویی را ندارد . لذا خود بانک مرکزی عامل اصلی ازبین رفتن حقوق سپرده گذاران است . وجودمدارک ومستندات قانونی باعث شده است این بانک در هر رسانه و دادگاه مستقلی محکوم گردد تا چه برسد به رسانه های بیگانه که دنبال اغراض خود هستند. ............بانک مرکزی هرگز پاسخ نمی دهد که چگونه پاداش اعتماد مردم به مجوز بانک مرکزی و قول صیانت از سپرده های مردم باید منجر به مشكلات میلیونها خانواده سپرده گذار کاسپین شود.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
بانک مرکزی سالهاست ازایفای وظایف اصلی خود ناتوان بوده است.دلیل اصلی ان عدم استقلال ان ازدولت میباشد. نکته بعدی این است که اقتصاد بیمار ایران که اکنون به حال احتضار رسیده دیگربامسکن و داروهای معمول احیا نمیشود