:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

صنعت فرش راهی بسوی توسعه صادرات غیرنفتی

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولید کنندگان فرش دستبافت ایران گفت: ظرفیت‌های بالای این صنعت برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیرنفتی غیرقابل انکار است.
کد خبر: ۹۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸







اقتصادگردان_ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عبدالله بهرامی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود : صنعت فرش دستباف ایران متاثر از ویژگی های برجسته فرهنگی و هنری نقش قابل ملاحظه ای در تولید، صادرات و اشتغالزایی مملکت دارد.
وی در ادامه قدرت ارزآوری فرش دستبافت ایران را بسیار بالا توصیف کرد و اظهار داشت : این کالا از شهرت جهانی برخوردار است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولید کنندگان فرش دستبافت ایران گفت : در حال حاضر بسترها و ظرفیت های لازم برای تولید این کالا اعم از مواد اولیه، طرح، نقشه، نیروی انسانی، تجهیزات و غیره در کشور فراهم است.
وی از وجود 15 هزار نفر کارشناس و کارشناس ارشد در زمینه فرش وطراحی در کشور خبرداد و افزود: متاسفانه کمتر از ظرفیت این دانش آموختگان دانشگاهی در صنعت مورد اشاره استفاده می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ایجاد 20 هزار شغل در صنعت فرش دستبافت کشور اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح با هدف کاهش بیکاری، تحقق برنامه‌های اشتغالزای دولت و رونق صنعت فرش به وزارت کار ارائه و مورد استقبال قرار گرفته است.
بهرامی همچنین درباره تامین اعتبار اجرای طرح مورد نظر نیز گفت: بدون شک با همراهی وزارت تعاون و حمایت صندوق کارآفرینی امید، صندوق توسعه ملی و مرکز ملی فرش ‌ منابع لازم طرح در قالب تسهیلات ارزان و کم بهره قابل تامین است.
وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های صنعت فرش دستبافت در کشور افزود: ظرفیت های بالای این صنعت برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیرنفتی غیرقابل انکار است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولید کنندگان فرش دستبافت با اشاره به این جمله که متولی فرش دستبافت کشور مرکز ملی فرش ایران است، اظهارداشت: این مرکز وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی با اعلام اینکه مرکز ملی فرش ایران با حداقل امکانات حداکثر ظرفیت ها را برای حوزه هنر – صنعت فرش مهیا می کند، گفت: مجموع بودجه سالانه مرکز مزبور برای آموزش، بازاریابی، نمایشگاهی، توانمندسازی و غیره 14 میلیارد تومان است.
بهرامی افزود: مرکز ملی فرش ایران در منابع حمایتی و بودجه ای کشور بیشتر باید مورد توجه باشد تا بتواند بهتر در این مسیر گام بردارد.