:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

لزوم ترسیم نقشه راه مناسب مالی در خانواده

مشاور خانواده بر ضرورت ترسیم نقشه راه مناسب برای دستیابی به اهداف مالی در محیط خانوادگی تاکید کرد و گفت: اقتصاد از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار برای تداوم و بقای زندگی است.
کد خبر: ۹۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
اقتصادگردان- نسرین رضایی در برنامه «ایستگاه نود و هشت» رادیو اقتصاد افزود: با توجه به اهمیت موضوع باید بین همسران در مورد نحوه هزینه کرد پول و هدف گذاری‌های مالی در خانواده اتفاق نظر وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه فقدان اهداف مشترک مالی در خانواده باعث ایجاد تعارض و تنش بین زن و شوهر می‌شود، اظهار داشت: وقتی زن و شوهر نگاه فرد گرایانه به اهداف مالی در خانواده داشته باشند بطور حتم فضای عاطفی و روانی خانواده بار منفی پیدا می‌کند و سطح رضایت زندگی زناشویی پائین خواهد آمد.
این مشاور در حوزه خانواده با تاکید بر اینکه زن و شوهر برای دستیابی به اهداف مالی باید با هم تعامل و اتفاق نظر داشته باشند، گفت: لازمه مدیریت اختلاف نظر‌ها و ترسیم نقشه راه مناسب برای دستیابی به اهداف مالی در محیط خانواده تعادل بخشی به سطح توقعات، احترام قائل بودن به نیازها، خواسته‌ها و حریم مالی یکدیگر، داشتن منافع مشترک و مواردی از این دست است.
وی در ادامه توجه به نظام تقسیم بودجه در خانواده تاکید کرد و افزود: گاهی اوقات هزینه‌های زندگی از درآمد خانواده تجاوز و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مالی خانواده را به‌خطر می‌اندازد بنابراین مدیریت و برنامه‌ریزی هزینه‌ها و همچنین الگوهای صحیح برای مخارج زندگی در راستای اهداف همه جانبه خانواده نه تن‌ها از مصرف بی‌رویه و مخارج غیر ضروری جلوگیری می‌کند بلکه می‌تواند تا حدود زیادی به بحث پس انداز برای آینده نیز کمک کند.