:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

سالانه ۶۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان تولید می‌شود/ طراحی‌ نقشه‌ها با حفظ اصالت‌ و صادرات محور باشد
کد خبر: ۹۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

اقتصادگردان_ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه ۶۰۰ هزار متر مربع تولید فرش دستباف در استان داریم گفت: تولید فرش دستباف صادارتی از همان مرحلۀ نخست طراحی ضمن حفظ اصالت‌ها نقش مهمی در بازگشت به بازار جهانی دارد و تسهیلات سرمایه در گردش گزینه بسیار خوبی برای توسعه این حوزه است.
 
به گزارش خبرنگار کاشمر بصیر؛ ظهر امروز جلسۀ هم اندیشی توسعۀ فرش کاشمر با حضور نمایندۀ مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ریاست مرکز ملی فرش ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرماندار کاشمر و سایر مسئولین استانی و شهرستانی مربوطه در محل خانۀ معلم کاشمر برگزار شد.
در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: فرش کاشمر در استان خراسان رضوی از جایگاه ویژه‌ایی برخوردار است و این ظرفیت را دارد که به عنوان پایگاه فرش معرفی شود.
راضیه علیرضایی با بیان اینکه فرش ایران، بیرق همۀ ایرانی‌هاست بر تولید فرش صادراتی تأکید کرد و گفت: برای موفقیت در این حوزه باید از همان ابتدا فرش دستباف ما به نیت صادرات تولید و طرح و نقشه و سایر موارد هم با همین هدف طراحی و اجرا شود.
وی در طراحی نقشه‌های فرش دستباف بر حفظ اصالت‌ها تأکید کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم که مسئولین کارگاههای صادراتی متقاضی تسهیلات سرمایه در گردش شوند تا بتوانند صادرات بیشتری داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون با تعداد ۹۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان، سالانه ۶۰۰ هزار متر مربع تولید فرش دستباف داریم و سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار صادرات فرش از استان داشتیم.
وی بیان داشت: از تمامی پروژه‌هایی که در راستای رونق فرش دستباف است حمایت می‌کنیم و تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار می‌دهیم.
علیرضایی یادآور شد: مشکل فرش کاشمر تنها بودجه و کمک مالی نیست، آنچه که اهمیت بیشتری دارد همت و تلاش مسئولان شهرستان است که با تعهد و ایمانی که به ارزش و قدمت فرش کاشمردارند حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهند.