:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
پرویزیان تاکیدکرد :

استفاده ازخدمات حسابرسان حرفه‌ای برای اعتمادبخشی به صورت‌های مالی بانک‌ها

برخی شاخص ها از جمله صورت عملکرد سپرده‌های سرمایه‌گذاری، حقوق سپرده‌های سرمایه‌گذاری در یک طبقه‌ی جدید در ترازنامه بانک ها، در استانداردهای حسابداری ایران پیش‌بینی نشده و متناسب با آن باید اقدامات لازم انجام شود.
کد خبر: ۹۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
خبراقتصادي - نشست حرفه‌ای جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران با حسابرسان بانک‌ها با حضورکورش پرویزیان نماینده‌ی بانک مرکزی در شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی کشور، و تعدادی از مدیران جامعه حسابداران رسمی و حسابداران بانک ها، برگزار شد.

در این نشست شاخص ها و ویژگی های صورت های مالی جدید بانک ها براساس فرمت جدید بانک مرکزی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و برخی کارشناسان حاضر در جلسه، ضمن اعلام مغایرت برخی ویژگی های صورت های مالی جدید با استانداردهای حسابرسی ایران، خواستار اقداماتی در این زمینه شدند.
کورش پرویزیان نماینده‌ی بانک مرکزی در شورای‌عالی جامعه حسابداران رسمی کشور، با اشاره به سیاست‌های بانک مرکزی و لزوم شفاف‌سازی صورت‌های مالی بانک‌ها، بر ضرورت استفاده از خدمات حسابرسان حرفه‌ای به منظور اعتمادبخشی به صورت‌های مالی بانک‌ها تأکید کرد.
در ابتدای نشست نیز رحمت‌اله صادقیان با اشاره به ضرورت دریافت دیدگاه‌ها و نظرات اعضای جامعه حسابداری در امور کلیدی این حرفه، بر ضرورت هماهنگی حسابرسان در روش‌های انجام کار واعمال مراقبت‌های حرفه‌ای و تأمین منافع عمومی تأکید کرد.
سیدمحمد علوی دبیرکل جامعه حسابداران نیز به‌طور خلاصه نتایج مذاکرات جامعه حسابداران و حسابرسان با بانک مرکزی را اعلام کرد. 
در این نشست، تعدادی از صاحبنظران در مورد شاخص ها و ویژگی های صورت‌های مالی نمونه بانک مرکزی، بحث و تبادل نظر کرده و اعلام کردند که برخی شاخص ها از جمله صورت عملکرد سپرده‌های سرمایه‌گذاری، حقوق سپرده‌های سرمایه‌گذاری در یک طبقه‌ی جدید در ترازنامه بانک ها، در استانداردهای حسابداری ایران پیش‌بینی نشده و متناسب با آن باید اقدامات لازم انجام شود.