:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
معاون امور مهندسی و پژوهشی وزیر نفت عنوان کرد؛

جهاد دانشگاهی نقطه امید وزارت نفت برای اتکا به تولید داخلی

معاون امور مهندسی و پژوهشی وزیر نفت با تاکید بر سه اصل رقابت "کیفی"، "قیمتی" و "زمانی" برای فعالیت اعلام کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی با توجهی که به این سه اصل دارد نقطه امید وزارت نفت برای سپردن امور به این نهاد محسوب می‌شود. جهاد دانشگاهی این سه اصل را پذیرفته و می‌تواند برای ساخت کالاهای مورد نیاز وزارت نفت مشارکت بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- حبیب الله بیطرف در حاشیه بازدید از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی که امروز یکشنبه (۱۱ تیرماه) انجام شد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در خلال این بازدید گزارش بسیار خوبی از فعالیت گسترده جهاد دانشگاهی در سطح کشور ارائه شد.

بیطرف افزود: جهاد دانشگاهی از نهادهایی است که علم و پژوهش با تعهد و انگیزه برای خودکفایی را با بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی تلفیق کرده است.

وی ادامه داد: جهت گیری وزارتخانه‌های صنعتی به خصوص وزارت نفت در سال‌های اخیر استفاده از ظرفیت های داخلی بوده است تا کالاها و تجهیزاتی که از خارج تامین می شود در داخل تولید شود.

این مسئول با بیان اینکه معمولا صنایع داخلی برای دست‌یابی به یک فناوری به یک شریک خارجی نیاز دارند تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از این قاعده مستثنی است و می تواند با پژوهش به دانش فنی دست یافته و نسبت به تولید نمونه پژوهشی، نیمه صنعتی و حتی صنعتی اقدام و آن را به یک کالای مصرفی در صنایع تبدیل کند.

معاون پژوهشی وزیر نفت به استقرار مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در استان البرز اشاره و اعلام کرد: این مجموعه ظرفیت بسیار با ارزشی است که می تواند پشتوانه استقرار صنایع جدید در البرز باشد.همچنین این نهاد می تواند پس از تبدیل دانش به تولید، آن را در اختیار شرکت‌های فناور قرار دهد.

بیطرف در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تولید داخلی تجهیزات مورد نیاز در صنعت نفت گفت: برای این هدف تاکنون گام های زیادی برداشته شده است و در آینده نیز باید این مسیر ادامه یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت نفت کالاهای مصرفی پرتکرار را شناسایی و در قالب ۹۰ گروه کالایی تقسیم بندی کرده است، اضافه کرد: ۱۰ گروه کالایی که در اولویت اول قرار دارند و باید روی آن سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود نیز شناسایی و فرآیند مناقصه برای واگذاری به بخش داخلی در حال انجام است.

معاون پژوهشی وزیر نفت در پایان با بیان اینکه فرایند تولید داخلی کردن تجهیزات یک فضای جدی پیش روی صنعت گران داخلی و جهاد دانشگاهی قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: این کار برای هشت گروه ۱۰گانه بعدی نیز باید انجام شود.