:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳

جالی خالی برند صنایع دستی ایرانی دربازار جهانی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد باید چرخه معیوب توزیع محصولات صنایع دستی ایرانی را با بهره گیری از شیوه‌هایی مانند راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع دستی منطقه‌ای و بین‌المللی اصلاح کرد.
کد خبر: ۹۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
اقتصادگردان_ نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اهمیت توجه به صنعت صنایع دستی و ایجاد شرایط مناسب به منظور توسعه و افزایش صادرات محصولات بومی صنایع دستی به نقاط مختلف دنیا، گفت: بر این اساس ابتدا باید چرخه معیوب توزیع محصولات ایرانی را با بهره‌گیری از شیوه‌هایی مانند راه اندازی فروشگاه‌های صنایع دستی منطقه‌ای و بین المللی اصلاح کرد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش صادرات صنایع دستی به تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر اقتصاد غیرنفتی کمک شایانی می‌کند، اظهار کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان باید از واردات بی رویه محصولات خارجی به کشور جلوگیری کرد تا این افراد بتوانند از طریق سازوکار مناسب تولیدات خود را به مصرف کنندگان داخلی عرضه کنند.
وی ضمن بیان اینکه متاسفانه در برخی از شهرها از جمله مشهد تلاشی برای ارائه مطلوب محصولات صنایع دستی بومی منطقه نشده است، ادامه داد: در نتیجه افراد در بازارها صرفا با محصولات خارجی مواجه می‌شوند که به هیچ عنوان تداعی کننده خاطره شیرین افراد از سفر به منطقه گردشگری نیست.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در خانه ملت به منظور صیانت از میراث فرهنگی و حمایت از صنایع دستی و تشویق و توسعه این صنعت، دستگاه‌های اجرایی را مکلف به انجام اقداماتی مانند ایجاد شهرهای جهانی صنایع دستی و احیای هنرهای سنتی در حال زوال کردند، خاطرنشان کرد: در این بین امروزه در دنیا محصولات صنایع دستی کشورهای مختلف دارای برند هستند لذا ایجاد شهرهای جهانی صنایع دستی می‌تواند به برندسازی محصولات تولیدی هنرمندان ایرانی در دنیا کمک کند.