:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

رونمایی از فرش نفیس قرآن دستباف در تبریز

همزمان با اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم و عترت تبریز از صفحات اولیه فرش جدید قرآنی دستباف با خط استاد نیریزی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲


اقتصادگردان_ به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، همزمان با اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم و عترت تبریز از صفحات اولیه فرش جدید قرآنی دستباف با خط استاد نیریزی رونمایی شد.
رونمایی از فرش نفیس قرآن دستباف در تبریز
براساس این گزارش در مراسم رونمایی از این فرش نفیس حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمدعلی کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز حضور داشتند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه امام جمعه تبریز، در این مراسم، با بی‌نظیر شمردن مجموعه نمایشگاه قرآنی دانشگاه هنر اسلامی تبریز تشریح کرد: از تمام هنرمندان و مسؤولان دانشگاه که برای برپایی این نمایشگاه زحمات‌ فراوانی را متحمل شده‌اند سپاسگزارم.
محمدعلی کینژاد، رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در حاشیه رونمایی از این فرش دستباف به ایکنا گفت: در حال حاضر تعداد ۸ صفحه از این فرش توسط هنرمندان دانشگاه بافته شده و قرار است کل قرآن کریم به صورت دستباف بافته شود.
وی، با بیان اینکه این فرش دستبلف با خط استاد مرحوم نیریزی بافته می شود، افزود: بافت کل قرآن کریم ۸ سال زمان نیاز است که به طور کامل بافته شود.