:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

حاکمیت رکود اقتصادی بر فرش دستباف اصفهان

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان با اشاره به کاهش 85 درصدی تجار فرش دستباف اصفهان گفت: بسیاری از تجار فرش دستباف اصفهان به دلایل مختلف کاهش صادرات تغییر شغل دادند و رکود اقتصادی در این حوزه به شدت حاکم است.
کد خبر: ۹۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
اقتصادگردان_ به گزارش تسنیم ،منوچهر طلایی پیرامون تاثیر افزایش ورود گردشگران خارجی بر روی خرید و فروش فرش دستباف اصفهان اظهار داشت: افزایش ورود گردشگر تاثیر چندانی بر فروش فرش دستباف اصفهان نداشته زیرا اکثر گردشگران توان خرید کالای گران قیمت را ندارند و از طرفی زمینه استفاده از کارت‌های اعتباری آنها در بازارهای اصفهان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فرش دستباف اصفهان یک کالای گران‌قیمت و لوکس محسوب می‌شود، افزود: فرش دستباف به دلایل متعددی در طول سال‌های گذشته دچار رکود شده است.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه گرانی مواد اولیه و افزایش دستمزد بافت فرش دستبافت از دلایل مهم گرانی فرش دستباف است، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از فرش‌های دستباف از نظر بافت و کیفیت افت کرده است که بافندگان برای کاهش هزینه خود از ابریشم مصنوعی یا چینی و روسی استفاده می‌کنند که این موضوع از کیفیت فرش اصیل ایرانی کاسته است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فرش دستباف در ایران از مواد اولیه کم کیفیت تولید می‌شود، بعد از صادرات و با توجه نوع اقلیم آب و هوایی اروپا و آمریکا تغییر شکل و رنگ می‌دهد و همین مساله سبب برگشت بسیاری از فرش‌های صادراتی به داخل کشور شده است.

طلایی با اشاره به کاهش 85 درصدی تجار فرش دستباف اصفهان اضافه کرد: بسیاری از تجار فرش دستباف اصفهان به دلایل مختلف کاهش صادرات تغییر شغل دادند و رکود اقتصادی در این حوزه به شدت حاکم است.