:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

امکان ایجاد 20 هزار شغل در صنعت فرش استان کرمان

رئیس اتاق کرمان با بیان این‌که استان کرمان 120 هزار شغل نیاز دارد، گفت: امکان ایجاد 20 هزار شغل در صنعت فرش و با پرداختن به بخش‌های مختلف آن وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳


اقتصادگردان_ به گزارش ایسنا، «سیدمهدی طبیب‌زاده» در نشست اعضای کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق کرمان افزود: با ورود نسل جدید به مراحل طراحی، تولید و مارکتینگ بازار فرش می‌توان تحول بزرگی در این صنعت ایجاد و فرش کرمان را به کالایی با ارزش افزوده بالا مبدل کرد.

وی با تأکید بر تغییر نگرش در صنعت فرش خاطرنشان کرد: مشکلات در صنعت فرش با ورود و مداخله دولت به این حوزه آغاز شد که در پی آن تعاونی‌های متعدد شکل گرفت و مشکلاتی به وجود آمد.

طبیب‌زاده اظهار کرد: امسال قصد داریم در نمایشگاه سراسری فرش، غرفه‌ای مجزا برای کرمان در نظر بگیریم و با تبلیغات گسترده نمایشگاهی بتوانیم فرش کرمان را به‌عنوان کالایی فاخر و با ارزش معرفی کنیم.

رئیس اتاق کرمان استفاده از خدمات صندوق کارآفرینی امید را روشی آسان برای دریافت منابعی به صورت یارانه در این بخش دانست و گفت: به‌دنبال امضای تفاهم‌نامه  با صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد تحول در بخش تأمین منابع برای بافندگان و فعالان فرش هستیم.

وی افزود: اتاق در امور زیربنایی، بهبود فضای کسب و کار، مارکتینگ و بازاریابی از فعالان حوزه فرش کرمان حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا،«فخری‌الله توکلی»، رئیس کمیسیون قالی و صنایع‌دستی اتاق کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که همه باید برای رونق صنعت فرش تلاش کنند، گفت: صندوق کارآفرینی امید می‌تواند در زمینه ارائه تسهیلات به بافندگان فرش و سایر فعالان این حوزه کمک کند و درخواست داریم تدابیری اندیشیده شود تا دریافت تسهیلات آسان‌تر و روان‌تر شود.

وی یادآور شد: برای برخی فعالیت‌های حوزه فرش مانند راه‌اندازی کارخانجات رنگرزی تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به مبلغ 50 تا 100 میلیون تومان پاسخگوی نیاز اولیه در زمینه تأمین منابع آنها نیست و پیشنهاد می‌شود یک دوره آموزشی با حضور نماینده صندوق کارآفرینی امید، برای آشنایی بافندگان فرش با ضوابط صندوق کارآفرینی برگزار شود.