:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

رتبه نخست لرستان در حوزه آموزش فرش‌دستباف در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بیش از 20 هزار بافنده در لرستان فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱


اقتصادگردان_ به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا صفی‌خانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد و تولید استان اظهار داشت: 20هزار بافنده فرش در کل استان لرستان وجود دارد که از بین این تعداد تنها پنج‌هزار نفر آن‌ها فعال هستند.
وی به افتتاح نمایشگاه فرش لرستان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه مقرر شده تا در چند ماه آینده افتتاح شود و همچنین خانه فرش دورود که مقرر شده در هفته صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: در رابطه با آموزش فرش‌بافان که سال گذشته انجام شد و امسال نیز در حال انجام است، رتبه نخست را در کشور داریم.
صفی‌خانی خاطرنشان کرد: بافنده‌ها و اتحادیه‌های فرش‌بافی نیازهایی دارند که باید برطرف شود و یکی از این نیازها اعطای تسهیلات بانکی است.
وی ادامه داد: تامین مواد اولیه، تولید و فروش فرش نیازمند داشتن سرمایه‌ است و به این منظور لازم است تا تسهیلات بانکی برای حل بخشی از این مشکلات پرداخت شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به بیمه فرش‌بافان تصریح کرد: کاهش در بیمه این افراد سبب ضایع شدن حق آن‌ها می‌شود، لذا باید این مشکل نیز برطرف شود.
صفی‌خانی اضافه کرد: قطعا تعداد بیشتری از 20هزار فرش‌باف در لرستان فعال هستند اما به دلیل آنکه تعدادی از آن‌ها با دلال‌ها کار می‌کنند، ما از فعالیت آن‌ها بی‌خبر هستیم و در نتیجه جزء آمار پنج‌هزارنفری فعالان فرش‌بافی در لرستان محسوب نشده‌اند.