:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

فرش‌بافان و گلیم‌بافان کرمانشاهی بیمه می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه با تاکید بر توجه ویژه به فعالان عرصه تولید فرش وگلیم در این استان، گفت: فرش‌بافان و گلیم‌بافان استان بیمه تامین اجتماعی می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
اقتصادگردان_ رضا رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه توجه ویژه به صنعت فرش و گلیم را از مهمترین اولویت‌های کاری مدیران استان در سال‌جاری دانست و اظهار داشت: مدیران در راستای تحقق شعار سال‌«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» باید تلاش کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه توسعه صنایع کوچک را از اولویت‌های مهم کاری مدیران اجرایی استان عنوان کرد و افزود: مدیران امسال باید توسعه صنایع کوچک از جمله فرش‌بافی و گلیم بافی را در قالب برنامه‌های مهم کاری خود قرار دهند.
وی با اشاره به افت بازار و تولید فرش و گلیم طی دهه اخیر، تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های حوزه اقتصادی استان امسال حدود 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با این وجود تمامی امکانات و شرایط لازم برای توسعه این بخش فراهم شده است.
رحیمی با بیان اینکه در سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های منابعی توانستیم در زمینه فرش‌بافی و گلیم‌بافی به ظرفیت‌های خوبی برسیم، گفت: سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان از 20 میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته از محل سفر مقام معظم رهبری به استان، به صنعت فرش اختصاص یافت.
این مسؤول خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از لحاظ اداری مسؤولیت فرش‌بافان را برعهده دارد و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز مسؤولیت گلیم‌بافان را عهده‌دار است.
وی به آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه فرش اشاره و بیان کرد: حدود 55 هزار نفر در استان دارای مجوز رسمی فرش‌بافی هستند که سال گذشته بیش از 100 هزار مترمربع تولید فرش و بالغ بر 5 هزار نفر نیز آموزش تولید فرش داشتیم.
رحیمی با تاکید بر توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت فرش و گلیم با توجه به قدمت آن در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: تسهیلاتی حدود 1.5 دلار از محل صندوق ذخیره ملی خاص مناطق روستایی کشور به صورت کم‌بهره توسط مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در راستای بیمه فرش‌بافان و گلیم‌بافان، گفت: این مصوبه در مرحله عملیاتی شدن است که با اجرایی شدن آن زمینه تولید و رونق بیشتر صنعت فرش و گلیم در استان فراهم می‌شود.