:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

حمایت از صنایع دستی، اشتغال سریع را در پی دارد

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی زنده خبری شبکه اشراق، به تشریح برنامه ها و اولویت های توسعه استان پرداخت.
کد خبر: ۹۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
اقتصادگردان_ وقف چی با اشاره به اینکه صنایع دستی به دلیل هنری و بومی بودن صبغه فرهنگی دارد و به این دلیل ، از این صنایع باید حمایت بیشتری شود،افزود  : یکی از راه های اشتغال سریع و کم هزینه و ارزش افزوده بالا در استان نیز حمایت از صنایع دستی مانند مس، فرش و دیگر محصولات صنایع دستی می باشد که نیاز به زمان بیشتری هم برای تولید ندارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تصویب کلیات طرح "حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی" اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این طرح با رأی 88 درصدی نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

وی همچنین به برنامه هایی که در اولویت پیگیری نمایندگان استان می باشد اشاره کرد و گفت : ارزش افزوده بخش صنعت بسيار بالاتر از بخشهاي ديگر بوده و همچنين اشتغال ايجاده شده حاصل از راه اندازي واحدهاي صنعتي بالاست ، پس اولويت نخست توسعه استان با محور صنعت مي باشد.

وی در ادامه افزود : محصولات کشاورزی استان مانند زیتون ،سیر ،کشمش و دیگر محصولات از لحاظ کیفی و کمی منحصر به فرد است وهمین باعث شده تا صنعت کشاورزی، اولویت دوم پیگیری های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باشد.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی پس از برنامه گفتگوی ویژه خبری ، بازدید کوتاهی از ساختمان پخش انجام داد و از تلاشهای مدیران و کارکنان صداوسیمای مرکز زنجان قدردانی کرد .