:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
لزوم دقت در ارزیابی دارایی "فرشتگان" برای احقاق حق سپرده گذاران

دیدار فراکسیون امید مجلس با سیف

آقايان محمد رضا تابش، الياس حضرتي، محمود صادقي و شهاب الدین بی مقدار و خانم ها فاطمه ذوالقدر و فاطمه سادات حسيني از نمايندگان مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور داشتند
کد خبر: ۹۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶
خبراقتصادی - رييس ­كل و معاونان بانك مركزي روز گذشته در نشستي چند ساعته با حضور تعدادي از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي به بررسي مسائل مربوط به سپرده گذاران تعاوني منحله فرشتگان و موسسه اعتباري كاسپين پرداختند.

به گزارش روابط عمومي بانك مركزي، در اين ديدار نمايندگان مجلس به طرح پرسش هايي در اين خصوص پرداخته و مسئولين بانک مرکزي نيز اقدامات و برنامه هاي اين بانک در راستاي رفع مشکلات پيش آمده و نحوه تسويه وجوه سپرده گذاران را تبيين نمودند. 
دكتر سيف با تأكيد بر ضرورت حفظ حقوق سپرده گذاران و تسريع در تعيين تكليف آنان، گفت: بانك مركزي بر اساس تکاليف مقرر در قانون پولي و بانکي کشور در صورت توقف يا ورشکستگي يک موسسه اعتباري که از محل جمع آوري سپرده هاي مردم فعاليت مي کند در کنار مرجع محترم قضايي اقدامات لازم را به منظور جلوگيري از جابجايي و حيف و ميل دارايي هاي واحد متوقف شده يا ورشکسته، انجام مي­دهد.
وي افزود: مسئوليت اصلي تعيين تکليف اين بنگاه ها بر عهده مرجع قضايي است ليکن بانک مرکزي به نيابت از سپرده­گذاران براي حفظ و صيانت از حقوق آنها و ارايه نظرات کارشناسي در مرحله رسيدگي حضور دارد.
سيف با بيان اين نکته که بانك مركزي متناسب با ارزش دارايي­هاي شناسايي شده تعاوني فرشتگان، خط اعتباري لازم را اختصاص داده و بر اين اساس، سومين مرحله پرداخت وجوه سپرده گذاران از روز يكشنبه ٤ تيرماه در شعب مؤسسه اعتباري كاسپين آغاز می شود، افزود: با مراجعه سپرده گذاران با موجودي تا سقف ٥٠٠ ميليون ريال، بيش از ٩٣ درصد سپرده­گذاران تعيين تكليف شده و متعاقباً زمينه و شرايط لازم براي تعيين تكليف سپرده­ هاي بالاتر نيز فراهم خواهد شد.
 رييس كل بانك اطمينان داد بانك مركزي حداكثر اهتمام خود را براي ارزيابي دقيق دارايي­هاي تعاوني و ساير اموال متعلق به مديران و سهامداران متخلف، با هدف تامين منابع مالي مورد نياز به منظور اختصاص به سپرده­ گذاران، به كار خواهد بست.
در اين جلسه كه حدود سه ساعت به طول انجاميد، آقاي گواهي که به عنوان نماينده سپرده گذاران حضور داشت به طرح برخي نكات و دیدگاه های سپرده­گذاران پرداخت كه معاون نظارتي بانک با ارايه مستندات متقن و دقيق به تفصيل، شرايط و چگونگي انجام امور را براي حاضران شرح داد. 
در پايان سيف ضمن تشکر از نمايندگان محترم خانه ملّت که همواره با شناخت نزديک از مشکلات و مصائب مردم ياري رسان مسئولين در حل مسايل کشور هستند عنوان نمود که پيگيري و حل و فصل موضوع اين تعاوني، از اهم اموري است که بانک مرکزي در دستور کار خود دارد و ابراز اميدواري کرد با همياري و همدلي حوزه هاي مرتبط مانند قوه قضاييه، مجلس شوراي اسلامي و نيروي انتظامي در کنار صبر و شکيبايي سپرده­گذاران محترم، مسئله به بهترين وجه ممکن برطرف شود.
گفتني است، در اين جلسه آقايان محمد رضا تابش، الياس حضرتي، محمود صادقي و شهاب الدین بی مقدار و خانم ها فاطمه ذوالقدر و فاطمه سادات حسيني از نمايندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.