:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افزایش ۶۱ درصدی عملکرد کشتیرانی ایران

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی از افزایش ۶۱ درصدی عملکرد این سازمان در دو ماه اول امسال نسبت به سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
اقتصاد گردان

افتصادگردان- حمزه کشاورز در باره وضعیت عملکرد این سازمان در سال جاری گفت: حمل و نقل کانتینری در دو ماهه اول سال جاری نسبت به ۱۹ سال گذشته بی‌نظیر بوده و به کسب رکوردی بی سابقه رسیده است، حتی در زمان تحریم، خطوط خارجی نیز به این سهم بازار نرسیده بودند.

وی ادامه داد:حمل محمولات از آسیا و اروپا رشد قابل‌توجهی داشت؛ به طوری که در دو ماه اول سال ۱۳۹۶ حدود ۱۹۵ هزار TEU تنها در بندر شهیدرجایی حمل شد که بیش از ۵۲.۵ درصد  از کل عملکرد آن بندر است که این سهم حتی بیش از دوران تحریم خطوط خارجی است که به ایران نمی‌آمدند. در حالی که هم اکنون ۱۷ خط بزرگ کانتینری خارجی به طور مستقیم و هفتگی تردد می کنند و دیگر خطوط نیز از دبی ترانشیپ می‌شوند، البته با درایت مدبرانه مدیریت ارشد گروه و تلاش بی‌وقفه همکاران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت به نقطه ای رسید که سهم بازار آن بیشتر از زمانی است که خطوط خارجی به کشور نمی‌آمدند.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی عنوان کرد: در دوران تحریم شرکت حافظ دریا با همراهی شرکت کشتیرانی والفجر بیش از ۷۸ درصد بار ایران را جابجا می کرد که سهم حافظ دریا از این میزان ۵۰ درصد بود و کشتیرانی والفجر حدود ۲۸ درصد محمولات را از دبی و کانتینرهای دیگر خطوط حمل می‌کرد. در حال حاضر این تعداد تنها سهم عملکرد شرکت حمل‌ونقل کانتینری کشتیرانی در مقایسه با دیگر خطوط است. ضمناً از نظر مقایسه رشد عملکرد نسبت به دوره دو ماهه سال ۱۳۹۵ نیز ۶۱ درصد افزایش بوده و در عین حال کرایه حمل نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

وی تصریح کرد: برجام در واقع تردد کشتی‌ها، روابط این شرکت با خطوط خارجی، ترمینال‌ها و بنادر را تسهیل کرد. برخی از صاحبان کالای عمده و بزرگ که به خاطر مسائل تحریم نمی‌توانستند با کشتیرانی همکاری کنند، بازگشتند و این شرکت توانست در شرایط عادلانه و مناسب‌تری با خطوط خارجی رقابت کند. سهم بازار این شرکت در این دوران در بندر شهیدرجایی در طول مدت فعالیت کانتینر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بوده است.