:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
ایرانول بیشترین رشد سوددهی شرکت های تولید روغن را به خود اختصاص داد

هر سهم ايرانول ١٨٠ تومان سود همراه با 150 ميليارد تومان افزايش سرمايه در دو مرحله

سود ايرانول از ١٤٥ ميليارد تومان در سال ٩٤ به ٢٠٣ ميليارد تومان در سال ٩٥ افزايش يافته كه ناشي از كاهش اساسي هزينه هاي مالي و بهاي تمام شده فروش ، تغيير در سياست هاي فروش و فروش ساختمان مازاد شركت ميباشد كه در پايان با تصويب مجمع به ازاي هر سهم١٨٠تومان سود تقسيم شد كه مورد استقبال و تشكر سهامداران قرار گرفت
کد خبر: ۹۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

اقتصاد گردان -  مجمع شركت نفت ايرانول (از شرکت های زیرمجموعه تاپیکو) منتهي به سال مالي ١٣٩٥ امروز شنبه سوم تير ماه در سالن تلاش وزارت كار برگزار و براي نخستين بار شركت نفت ايرانول موفق شد بيشترين رشد سود دهي عملياتي با ١٤درصد و سود خالص با ٣٩ درصد افزايش را در بين شركت هاي  روانكاران نسبت به سال ١٣٩٤ به خود اختصاص دهد . 

به گزارش روابط عمومي وتبليغات شرکت نفت ایرانول، مهندس عيسي اسحاقي مدير عامل شركت نفت ايرانول در اين مجمع گزارشي از فعاليت دو ساله خود و اعضاي جديد هيات مديره به سهامداران ارائه و سهامداران از عملكرد  وي در اين شركت كه موجب رشد سوددهي ،اجراي  پروژه هاي اساسي و اصلاح ساختار ، توجه به نيروي انساني ، كاهش ٣ درصدي بهاي تمام شده محصولات ، صرفه جويي و كاهش هزينه ها، افزايش سهم بازار و كاهش خام فروشي و تدوين استراتژي بلندمدت براي اين شركت شده تقدير و تشكر كردند .
مديرعامل شركت نفت ايرانول گفت: طي سه سال گذشته  ركورد توليد و فروش مقداري و مبلغي محصول نهايي ، سوددهي و مقدار صادرات به خصوص محصول نهايي را  شكسته و سهم بازار ايرانول را حدود ٤ درصد افزايش داده ایم و خام فروشي را ٣٠ درصد كاهش و فروش مقداري محصول نهايي را ٣٠ درصد افزايش داده ایم.
اسحاقي از بهره برداري پايانه صادراتي ايرانول ، برج خنك كننده پالايشگاه آبادان و خط ريلي حمل محصولات صادراتي ظرف سه ماه آينده خبر داد و گفت : استراتژي ايرانول ١٤٠٤ بزودي نهايي و تصويب مي شود كه بر اساس اين برنامه طي هشت سال خام فروشي ايرانول تقريبا به صفر مي رسد. وي از تهيه حدود ١٢ پروژه به همراه برنامه زمانبندي شده ظرف پنج سال آينده در اين شركت خبر داد.                                   


در اين مجمع اعلام شد سود ايرانول از ١٤٥ ميليارد تومان در سال ٩٤ به ٢٠٣ ميليارد تومان در سال ٩٥ افزايش يافته كه ناشي از كاهش اساسي هزينه هاي مالي و بهاي تمام شده فروش ، تغيير در سياست هاي فروش و فروش ساختمان مازاد شركت ميباشد كه در پايان با تصويب مجمع به ازاي هر سهم١٨٠تومان سود تقسيم شد كه مورد استقبال و تشكر سهامداران قرار گرفت.  گفتني است در مجمع ٩٤ به ازاي هر سهم ١١٠ تومان تقسيم شده بود.
در مجمع فوق العاده که برای افزایش سرمایه بعد از مجمع عادی برگزار شد سهامداران بعد از 10 سال به 150 میلیارد تومان افزایش سرمایه در دو مرحله موافقت کردند.